• Stiina

Natusan bedtime bath-fungerar det?

Satt just och läste i några trådar om detta. Ni som provat, fungerar det på era bebisar. Blir de lugnare och sover bättre? Själv är jag skeptisk.

• Svar på tråden Natusan bedtime bath-fungerar det?
  • Stiina

Nu kanske det är fler inloggade. Provar igen.

• alexis2006

Neeh, tror det är badet och värmen som gör bebisen lugn och trött.. företag har sina hitte på för att tjäna pengar.. =)

• pippo75

Vi har använt den här hemma. Men jag skulle inte vilja påstå att jag märkt ngn skillnad
    Den luktar ganska starkt tycker jag. Tycker att det känns bättre att använda bad utan doft!

• milimina

näh inte funkar det så inte men det luktar väldigt gott
    som sagt är det nog mer värmen och badet, vi har använt det mest för att babyolja blir så superkladdigt. och så luktar det gott som sagt

nu har dock sonen blivit väldigt torr fläckvis och det försvann direkt när vi slutade med både babyolja och bedtime bath. så vi får väl använda det när vi själva badar istället. honom kommer vi enbart smörja med vanlig matolja eller miniderm vid behov.

• Stora

Nej inte på våra iallafall.....Inte heller Barnängens "pömsiga persikor" biter på mina barnSkrattande
    Vi använder alltid Natusan Oil bath numera. Jag tycker det luktar gott o blir inte så kladdig som ren olja. Brukar faktiskt använda det själv också...
    Därimot som ovanstådende skriver så är ett "varmt" bad sövande i sig. Ella 2 ½ somarn alltid utan problem. Edvin ska vi börja lägga "ordenligt" i kväll. Han har ju varit vaken med oss på kvällarna - övertrött o gnällig så nu.....Startar i kväll! Han är ju mer än 8 månader nu så det börjar bli dags att han somnar på kvällen.

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Olivia2006

Nej, det funkar inte på vår tös. Tycker att det doftar gott så jag använder det iaf.

• Stiina

Vad bra då slipper jag fundera på det. Tack alla som svarat. Men ni har rätt i att själva badet fungerar. Olle 9 mån badade igår och han var helt galet glad och plaskade ner hela köket. (Hade badbaljan på diskbänken p.g.a. att jag har ryggont.) Men sen somnade han bättre än vanligt.

Svar på tråden Natusan bedtime bath-fungerar det?