• AnnaGabrielle

ERGO vs Skogsnässelen

Jag är i valet och kvalet. Har ni nån erfarenhet av nån av selarna?

• Svar på tråden ERGO vs Skogsnässelen
  • AnnaGabrielle

Jag puffar lite =)

• Marlene

Ingen av selarna är ju speciellt "stora" som babybjörn, här finns så vitt jag vet bara folk som har ERGO.

• AnnaGabrielle

Marlene; Nej jag vet, skogsnäs är ju ett litet kollektiv i jämtland och det är en ensam kvinna som syr. ERGO hade jag inte hört talas om innan jag läste ditt inlägg i en tråd här på FL = ) Tack för tipset förresten.

• kixan

ERGO:n gillar jag, den är skön att bära i och smidig att använda. Skogsnässelen har jag aldrig sett (mer än på bild) och alltså inte testat heller, men det står på deras hemsida att den bara funkar tills barnet är ca 18 månader, ERGO:n kan man ha tills barnet väger 27 kilo (och då är det bra mycket äldre än 18 månader förhoppningsvis ).
    Sen tycker jag Skogsnäsen ser lite bökig ut, det verkar som att man ska stoppa in barnet i en "påse" i själva selen innan man tar den på sig, det känns som att det kan bli lite väl varmt kanske, förutom att det ser krångligt ut också.

• AnnaGabrielle

Skogsnäs är som en ryggsäck, min mamma bar mina systrar i en sån, hon var väldigt nöjd. Det braiga är att man kan lägga ner barnet i selen (utan att ta upp barnet) om det sommnat, i spjälsängen tex. som en sovpåse. Men ERGO verkar ha bättre avlastnings möjligheter, med midje bälte och så...

• Miss Daisy

Jag träffade en kvinna i en matbutik som hade en en Skogsnässele. Fråga henne var det var för typ av sele och fick en liten visning om hur den funkade. Hon sa att den var jätte bra och att hon använde den dagligen. Hennes barn var definitvt över ett år, kanske 1½. Men hon hade inte använt Ergo så hon visste inte vilken som var bäst.

• AnnaGabrielle

puffar lite idag också

• AnnaPe

På Allt för föräldrars AP-snack var det nyligen en tråd om Skogsnässelen och de flesta där hade bara negativt att säga om den och ingen rekommenderade den.

Jag har en Sutemi bärsele och den kan jag verkligen rekommendera. Du kan bära på magen, höften eller på ryggen och den räcker hur länge som helst. Min mellantjej är 2,5 (blir 3 i januari) och hon sitter fortfarande riktigt bra i den. Man bär verkligen all tyngd på höfterna så det är super.

• Tabby

HAr precis införskaffat en ERGO och är nöjd med den än så länge

Svar på tråden ERGO vs Skogsnässelen