Livet suger
Allt känns skit. Vad jag än gör så blir det fel. ful är jag också och har inga vänner. Jag orkar snart inte mer
Allt känns skit. Vad jag än gör så blir det fel. ful är jag också och har inga vänner. Jag orkar snart inte mer
jag håller med dig...
LIVET SUGER!
....just nu!
Men tänk efter... snart blir allt bättre igen. Livet går upp och ner. Du kanske måste gå igenom en svacka just nu, för att senare nå nya höjder som du aldrig kunnat drömma om...
Ta en dag i taget!
Skriv ner en lista på alla som är jobbigt, alla dina problem... Sen försöker du ta itu med en sak itaget. Man går i sönder när man tänker på allt på en gång.
Du orkar! Jag lovar! Var stark!
Lycka till! Många kramar K
Ja Livet suger:(
Fattar inte varför det drabbar vissa hårdare än andra? JAg har ju inte gjort nått för att förtjäna det:( Eller är det kasnke för att jag är stark nog, för att jag tål mer skit än andra? Tänker Ödet så? "Hon är stark, hon får lite mer skit än hon där borta. Hon pallar inte med lika mycket".
Skit samma egentligen. Just nu orkar jag inte med livet. Ska det vara så här så är jag inte intresserad:(
Jag håller med er.. Livet är hårt och i det stora hela suger de... fast visst har jag stunder av ljus, lycka och glädje oxå... Önskar bara att de vore fler än sorgerna...
Livet är fullt av motgångar, det gäller bara att ta sig igenom dom och det kommer även du att göra.
Börja med att sluta tycka synd om dig själv (inget illa ment) och försök att gör något åt situationen istället. Är du deprimerad eller bara allmänt nere?
Jag tror inte alls att du är ful, det är något som du har fått för dig.
vad är det du inte orkar, att leva? det finns värre saker än att vara missnöjd med sitt utseende och att inte ha några vänner
Har varit där när man känner så, har även gjort dumma saker i mitt liv, det finns så mycket att leva för, se de ljus punktet som finns.
För det första tycker jag INTE synd om mig själv. Jag är tacksam för allt jag har. Mina djur, min man, mitt job, fin lägenhet, pengar osv men vad gör det när jag inte vill leva? jag mår skit över att jag mår så här när det finns så många andra som har det värre. Tror ni jag vill må så här?
Hej igen TS,
har du mått så här länge?
Kanske skulle du gå och prata med någon psykolog?
Jag har oxå mått så i perioder. Det som hjälper mig är att träna (pilates, yoga, promenader) läsa självhjälpböcker och viktigast av allt... TA EN SAK I TAGET, EN DAG I SÄNDER..
varför mår du dåligt just nu... skriv ner i nummerordning...
Lycka till..
Du TS det är faktiskt synd om dig även om du själv inte tycker det. Jag tycker synd om dig, just för att du mår som du gör, inget annat..
Ingen ber ju om att få må skit, jag gör de ju iaf inte och trots det så mår jag mest skit. Jag själv anser väl kanske inte att de är så synd om mig, men i sanningen namn så skulle jag gärna vilja få gjort något åt det, så att man kan få må bra och vara glad en stund...
Ta vara på dig *kram*
Blir smått irriterad på de som tror att man tycker synd om sig själv bara för att man är trött på livet. Man kan mycket väl veta om att man har "allt" men vad gör det när man har ångest och inte känner att livet är kul. Det handlar INTE om att tycka synd om sig själv!
Tycker en person synd om sig själv så tänker han/hon "stackars mig, jag har inget å kommer aldrig att få heller" osv osv. Det är en helt annan sak än å vara less på allt.
Att veta att man har allt å att man "borde" vara glad å lycklig är inte alls kul. Tyvärr vet jag det alldeles för väl själv.
Styrkekramar till dig TS!