Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mela78

Kläder på spinning?

Jag skulle vilja gå på spinning igen, har tagit uppehåll från spinningen sedan jag blev gravid pga trötthet och illamående. Nu när jag är i vecka 15 mår jag bättre och vill gärna spinna igen. Men, magen har växt så mycket att jag inte kan ha mina träningskläder längre! Har bara hittat bomullsträningsbyxor för gravida, vilket jag inte trivs att träna i. Skulle helst vilja fortsätta ha cykelbyxor men var hittar jag cykelbyxor som magen får plats i?

• Svar på tråden Kläder på spinning?
  • Bidrottningen

Hej Mela78!

Jag har precis ditt dilemma, älskar spinning har ej gått sedan jag blivit gravid, men är bra sugen på att göra det nu igen så länge jag orkar, men med lättare intensitet. Jag har googlat förtvivlat efter bra träningskläder för gravida. Enda jag lyckats hitta är att StayInPlace har en jazzbyxa för gravida som går att köpa på nätet för 649 kr. se länk: stayinplace.timarco.se/List9e4483b5-67d8-4b7f-b07b-c6ba6e37e0dc.aspx

Får du nys om något annat är jag också nyfiken på att veta var man kan köpa träningskläder och då speciellt cykelbyxor där vi kan få plats med våra magar !

• Mela78

Har också hittat StayInPlays jazzbyxor, men de är i dyraste laget tyvärr. Har även mailat Röhnisch som svarade att även de har en jazzbyxa och en träningstopp i sortimentet. Vet ej pris, men Intersport och TeamSportia ska ha dessa i sitt sortiment, om ej ska det gå att beställa.
    Hoppas verkligen att någon hittat träningskläder, då främst byxor, som är mer lämpliga än jazzbyxor för spinning. :)

• Bidrottningen

Vad bra att du har mailat Röhnisch, jag hade också funderat på att göra det. Vi får väl fortsätta att söka vidare och hoppas på lite tur! Man kan ju inte direkt köpa cykelbyxor flera storlekar större heller, för då kommer de ju inte att sitta bra över rumpa och lår... Är det jag som är naiv, borde det inte vara ett jättebra marknadsföringsgrej att tillverka träningskläder för gravida? Marknaden verkar ju i princip vara vidöppen?

• myrten

hejsan,
    kan ju kännas som en onödig utgift - men jag kan tipsa om cykelbyxor med hängslen istället för resår i midjan. Jag använder alltid dessa eftersom jag även cyklar mycket landsvägscykling. De är väldigt bekväma, magen får plats och det blir ingen obehaglig glipa mellan byxa och topp. hängslena är gjorda i tunnt stretchigt funktionsmaterial, så det blir inte varmare!
    Dessutom kan man ju ha sin vanliga storlek...

finns att köpa bl.a. på cykelcity och cykloteket som båda har webförsäljning

lycka till!

• Lilla Mimsan

Jag körde med mina vanliga länge, hade tur att hitta ett par med låg midja! Annars så går det ju att köpa en gelsadel!

• Mela78

Hade inte hört talas om cykelbyxor med hängslen. Såg att båda ställena som myrten tipsade om finns i sthlm, ska ta mig in till stan och prova, även fast de va väldigt dyra!
    Gelsadel har jag provat, tyckte inte att det blev så stor skillnad, det jag vill ha är byxor som andas ordentligt när jag blir svettig och som magen får plats i. Men tack för tipset ändå!
    Har redan klippt bort resåren i midjan, men de är för små ändå, undrar om det finns nåt tyg man kan sy om cykelbyxorna i midjan med? *funderar*

Svar på tråden Kläder på spinning?