• white cheese

Vågar man kalla sin son Isak?

Jag har en liten diskussion med min man om potentiella barnnamn (nån gång i framtiden). Jag älskar Isak - det är ett av de vackraste namn jag vet - men han blev helt förskräckt när jag föreslog det. Han säger att barnet hela sitt liv kommer få höra "Isak, my brother" (I suck my brother).
    Jag hade aldrig tänkt i dom banorna, och ingen av tjejerna som jag har diskuterat ämnet med heller, men däremot flera killar.

Vad tycker ni här - vågar man kalla sin son Isak?
    Är det någon som har en son som heter Isak, och han han i så fall fått höra nåt sånt?

• Svar på tråden Vågar man kalla sin son Isak?
  • Tessou

Gillar också Isak!! Om inte sambon ändrar sig om Mattias, som jag gillar, så vill jag iaf ha en Isak!
    De är kanske mer i USA som man säger sånt där, eller...?

• Jennyrockar

Jo vi fick höra det en del när Isaac låg i magen, men vi sket i det rakt av! Med "vår" stavning så betyder det "han skrattar" på hebreeiska, å det tyckte vi passade så bra för han såg alltid ut att skratta på ultrljuden vi gjorde!

man kan alltid hitta negativa kopplingar till namn om man vill, men strunta i det!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • getingmidja
    Isak är ju jättefint, låter omoget att man inte ska kunna döpa sin son till det för att man tänker på I suck my brother! Förvånad
    Tror på ett liv före döden
  • Barbasnygg

klart du ska döpa grabben till isak, vilka namn kan inte ungarna göra narr av då? Klara? färdiga gå.. jag skulle aldrig välja bort ett fint namn för nåt som KANSKE kommer hända. och det kan hända även om han heter nåt helt annat.

• BeataBus

Klart att du kan o vågar kalla honom för Isak...Det heter min minsta son...fast vi kör med stavningen Isac...

Tillhör Svamlarna ©
  • MARIA99

Hade aldrig hört det där uttrycket om Isak ens..

• Trean123

Va! Jag förstod ingenting först. Ha ha skulle aldrig tänka så och har aldrig hört talas om det heller. Som sagt man säger ju namnet på svenska ISAK och inte med engelskt uttal. Jag tycker Isak är ett jättefint namn.

• RonjaRovardotter

Min son heter Lucas. Hans fars idé, för jag tänkte direkt på Emil i Lönnebergas häst, Lukas. Sen pratade jag med en kompis, o hon sa "du kan ju inte döpa ungen till Lucas Kukas" Men det har jag gjort i alla fall.

• educated ninja

så länge ni inte skaffar en bror till isak så torde det inte vara några problem.. XD

nämen seriöst, jag tycker också att Isak är jättefint namn, men det är ju bara att hålla på att det ska uttlas {Issack} och inte {Ajsack} på engelska =)
    samma som jag gör med mitt namn. jag heter {Eelena} (tyngd l) och inte {Eliiina} (tyngd på andra e't)

Svar på tråden Vågar man kalla sin son Isak?