• Anonym

Bästa "göra barn" ställningen?

Vilken lyckades ni bäst med?

• Svar på tråden Bästa "göra barn" ställningen?
  • Anonym

Teoretisk borde doggystyle vara bra..

Då kommer penis långt in och du kan massera dig själv så att du får orgasm ungefär samtidigt som han sprutar i dig..

Orgasmen gör att spermierna lättare kommer upp i livmodern.

• babbelmammis

Visst inte att det fanns ställningar som var bättre än andra.

• Anonym (hmm)

man kan lägga kuddar under rumpan så det kan rina in i en.

• Alderia

Tsss. Återigen en skrocktråd...

• Anonym (missionär)

Bästa "göra barn"-ställningen är den klassiska missionärsställningen. Det är därför den kallas för just missionärsställningen, missionärer reste runt i världen och "predikade" om just sex för barnalstring och att det var den ställning där penis kommer närmast livmodermynningen.

Men "Anonym" har en poäng i att det är bra om kvinnan får orgasm samtidigt eller direkt efter för att "knuffa" på spermierna i rätt riktning.

• Sandra J

Livmodertappen sitter ju inte exakt lika på alla, så det är nog individuellt.

• Alderia

Anonym (missionär): Nja, största anledningen till att missionärerna propagerade för just den ställningen var för att bakifrån ansågs som "djuriskt kopulerande" och ridställningen gav kvinnan kontollen och övertaget vilket inte heller gick väl ihop med tidens värderingar. Missionärsställningen var helt enkelt den mest acceptabla ställningen moraliskt sett.

• Anonym

spermierna knuffas inte in i livmodern av en orgasm. det är livmodertappen som guppar upp och ner och fångar upp sperman

• Ntaba

Undvik anala samlag! Då blir det bara skitungar!

• Mamma Jessis

Missfall och det barnet blev till genom missionären...

Ettan och Tvåan blev till genom att jag red honom...

Trean minns jag inte... Mkt. troligt bakifrån....

Missfall efter honom och det barnet blev mest troligt till genom att han tog mig bakifrån....

Fyran är nog samma som missfallet.... Eller en modifikation av den...

Missfall efter det och även det barnet blev till bakifrån....

Femman blev till genom missionären...

Så mitt facit är att det blir barn oavsett ställning....

Svar på tråden Bästa "göra barn" ställningen?