zaradenrara skrev 2007-03-06 20:11:07 följande:
Puffar upp denna tråden med lite frågor * Är det normalt att gå runt och känna sig hungrig nästan hela första tiden? Är det psykiskt eller?* Jag kommer inte helt upp i alla kalorier jag ska äta. Det skiljer inte så mycket och jag är mätt efter varje måltid. Men gör det något?* Om man får rester av maten man lagar, kan man då äta den två gånger samma dag?* Är det ok att dricka te om man är ute och fikar, eller ska man helst hålla sig till vatten?* Vad kan man ha för att lyxa till det på helgen? Utan att helt förstöra sin nya diet...Tack :)
Det är nog både och! Alltså om du äter indre och nyttigare än förut så kommer din magsäck som har blivit förstorad börja krympa och innan den har krymt så kommer du kanske känna dig lite hungrig, du får stilla hungern med mera mellanmål! Och här har du ju chansen att göra det med att komma upp i dina kalorier! Ät tex en knäckemacka med någon grönsak på till mellanmål eller ta en banan! Snart vänjer sig kroppen.
Det är tom bra att äta maten i två omgångar. Om du vill ha en balans på blodsockret (vilket gör att du inte blir panikhungrig och äter för mycket) så ska man äta mindre potioner och ofta. Så ät oftare och mindre och då kan du ju dela upp maten i två omgångar.
Te är helt ok att dricka, undvik bara att hälla i honung eller socker och helst inte mjölk =) Men detär så lite mjölk så det spelar ingen roll. Men te i sig är helt godkänt!
Ett glas rödvin och en bit mörk choklad kanske? Eller en fruktsallad med lite lightglass eller gör egna smothies!