• Maria32

Var i london ska jag bo?

Ska åka med min 11 åriga son till london för att shoppa.
    Var ska vi bo för att komma nära allt?
    Kan själv ingen ting om London utan vill veta vilken del av london som jag ska söak hotell.
    Ni som kan london.. Hjälp mig

• Svar på tråden Var i london ska jag bo?
  • Dino78

Bayuswater. Nära och bra samt billigt. Ritkgit turistkvarter. Kan rekommendera hotellet kyriad! Det är billibgt och fint.
    Tänk påa tt hotellen i London håller LÅG klass, har du mycket pengar att lägga ut så är det ju en sak men är du inte rik så är det att tänka på. Men Kyriad som sagt var väl värt pengarna!

DIF i själ och hjärta
  • Maria32

Jo jag vet ju att det är DYRT

Tänkte åka bara fredag till söndag och shoppa för att andré ska få göra något kul bara med mamma!
    Kyriad... Ska jag kolla.
    Ligger det då i närheten av shopping kvarter?

• Dino78

Bayswater är stort så det finns affärer där men det tar inte mer än nån halvtimme att gå upp till oxford Street. Och så finns det ju fler gator än just oxford street...vad ska ni handla för något? Ni måste ju besöka Hamleys - en av världens största leksaksaffärer

DIF i själ och hjärta
  • Halvandra

Hej,

Bayswater är ett riktigt hotellställe men där finns tyvärr inte så mycket restauranger eller annat för den delen heller. Och man vill knappast promenera på kvällstid från centrum till Bayswater (läskig väg längs med Hyde Park). Det är minst en halvtimmes gångväg från Oxford Street. Vet inte heller hur mycket en 11-åring orkar promenera omkring.

Försök hitta nåt mitt i smeten istället, gärna vid Oxford Street och Picadilly Circus, det är ju där man vill shoppa. Min bror var i London i höstas och de hittade ett bra och billigt hotell vid Picadilly Circus, men jag minns tyvärr inte vad det hette. 

Och ha det så jätteroligt!!!!!

• Dino78

Men det finns ju bussar och tunnelbana även i London så man slipper ju gå om man nu inte vill det

DIF i själ och hjärta
  • catorinen

Vi bodde vid Bayswater sist vi var i London och gick för det mesta (tog olika promenadstråk så att det blev olika saker att titta på) men var fötterna för trötta åkte vi bussen eller tunnelbanan precis som Dino78 säger. Men går det att bo billigt prick mitt i så är det ju såklart toppen .

• spiritsinlove

På Picadilly Circus ligger ett hotell som heter typ Regent Palace som är väldigt prisvärt..riktigt bra priser. Och mer centralt kan man ju inte komma heller..Inte jätte fint, men man är ju inte på rummet så mycket ändå.

• Maria32

Regent Palace.. ska jag kolla
    Ska kolla bayswater också..
    Vill ju gärna bo nära oxford street
    Självklart ska vi till Hamleys, tror att vi kommer shoppa mest där till lilla Smilla
    Hon ska ju inte följa med men vi båda älskar at shoppa leksaker

Vill hitta ett prisvärt hotell som är nära restauranger och affärer.. Måste väl också göra något besök på turist ställen såklart.. Vad ska man se då tycker ni? Finns ju lite att välja på men någon "skolsak " Ska man väl se

• Ninette

Regent Palace är kanon, har bott där flera ggr Ligger precis vid piccadilly circus, det tar typ 3 minuter att gå till Hamley's därifrån. Nära till många restauranger, Leicester sq, nära till tuben = lätt att ta sig dit ni vill.  Oxford st tar ytterligare typ 5 min att gå från Hamley's.
    Kommer ni åka mycket tub (eller buss) så brukar ett travel pass löna sig.

Vad att se... Madame Tussauds är ju rätt häftigt (första gångerna iaf ), London eye (om det är en klar dag), vill man se många av byggnaderna (big ben, houses of parliament etc) så kan man hoppa på en sightseeing buss (tror dom är rätt dyra dock, men man får ju se många saker på en gång ) Leicester square tycker jag är mysigt samt covent garden så klart.
    London aquarium om han gillar fiskar och hajar å sånt kanske.
    Camden kanske din son tycker är häftigt, ligger i zon 2 med tuben.

Ha de så kul!! Vi väntar på att våra små ska bli så stora att det är värt att åka till London Har själv bott där i ett år och vill visa mina döttrar staden.

Svar på tråden Var i london ska jag bo?