• foxy

Bil som drar lite???

Hej.. tänkte kolla om någon har nåt tips på bilar som drar lite men ändå inte e JÄTTESMÅ..

kollar runt lite på nätet efter olika sorters bilar som, som sagt drar lite bensin/diesel per mil..

kommer behöva köra kanske 60-120mil i månaden å vill ha en bil som man ändå får plats med lite i.. ingen jättekombi men typ en VW polo variant.. eller kanske en vento el passat eller nåt.. en "mellanbil"helt enkelt som e bränslesnål..

Tacksam för tips...

• Svar på tråden Bil som drar lite???
  • Maud

Vår Passat Kombi Diesel -98 som gått 18000 mil drar lite drygt halvlitern per mil.

• foxy

asså passaten e såpass billig.. jag älskar den bilen.. go å köra...

• Tina83

vi har också en passat tdi 98, som ibland drar så lite som 0.43.

vi körde nyss 140 mil fram o tillbaka, med 4 pers i bilen, o full packnng, den drog 0.51.

• Marängbagaren

Volswagen Lupo TDI

:D

• foxy

marängbagaren: vad drar den då?

det verkar som man ska försöka hålla sig till volkswagen

• ekp

Vi har en Citroen Xsara Picasso o är kanonnöjda. Den drar inte mycket, har massor av pack"space" och är skön att åka i med massor av smarta förvaringsfack m.m.
    We like it.Börjar nu bli dags att byta och har då tittat på C4 Picasso, också Citroen som är ännu lite större men inte direkt drar mer. Gillar Citroen.

• madlo

Jaag ska köpa en polo när jag har råd hihi nu vet jag att wolksvagen funkar!!

• Julias mamma

Vi har en Skoda Fabia Combi -04- (110.000 ny)

Den drar 0,4-0,5 oftast..
    Vi kommer ca 45mil på en tank ungefär..

• Flissi

jag tycker Skoda verkar vara en bra billig bil som drar lite.

Min favorit är annars Toyota Prius. Man blandkör på bensin/el, så den drar i snitt 04-05, men den är ju lite större modell. Jag älskar att köra den & det finns massa go plats inne & i bagaget! Nästa år ska vi definitivt köpa en sån!

• väntar o längtar

Åh, maken kom hem med nya bilen idag - en Passat TDI 170. Den har dragit ca 0,55-0,6 under dagens eskapader - det trots en liten extra tyngd på gaspedalen för att testa nya leksaken.

Och just ja - det är en automat.

• Maud

Jag har kört min passat tdi på 0,39 landsvägskörning. Men då la jag manken till.

• Mollymajs

Om du funderar på Vw, passat eller skoda så är dom ju rätt likvärdiga men skodan är ju billigast i inköp. tror att de liknade modellerna i de märkena drar ungefär samma. vi har en skoda octavia o den drar ca 0.6-0.7 men det är ju den störsat av kombi.

• Marängbagaren

VW Lupo med den 3-cylindriga dieselmotorn går ju inte att få över 0.3/milen på långkörning. men då är det liten motor i liten bil :)

Svar på tråden Bil som drar lite???