• Ewry

Hur många timmar ammar ni?

Hej hade en jobbig amningsdag med 5 nästan 5 timmars amning och försök emellanåt att lägga barnet för sömn men som ej funkade eftersom han ville äta igen.Detta känns ej normalt, utan väldigt påfrestande.
    Vet ej om jag kanske har för lite bröstmjölk el om han bara vill ha tröst.
    Nån som har liknande problem?

• Svar på tråden Hur många timmar ammar ni?
  • Suskiv

låter helt normalt. Ibland får man amnngsmaraton med bebisar. Bara att parkera sig i soffan och gilla läget.

• MARIA99

Ammar olika ofta.. Mira är 6 mån snart. Hade nyss en ökningsperiod på 2 dagar, då ammade hon varje timme på natten. Annars är det väll 1-3 ggr / natt och ca varannan- var tredje timme på dagen.

• MARIA99

Fast Mira ammar bara 5-10 min varje gång & har alltid gjort. Du märker väll när barnet vägs på bvc om du har mjölk ( om vikten ökat å så). Be om tid där snart om du inte har nån! Så slipper du oroa dej

• cassiopeia

Vår dotter föddes 5 veckor för tidigt och var länge ganska trött så hon orkade inte äta utan somnade så att vi fick väcka henne hela tiden för att hon skulle fortsätta äta. Som mest satt jag och ammade/försökte få henne att amma 10-12 timmar per dag. Inte konstigt att hon var trött men hon var så liten och behövde ju få i sig maten!

Även senare när hon blev större så gick det ordentligt mycket tid till att amma så 5 timmar är nog inte onormalt. Olika barn tar ju olika lång tid på sig att äta, precis som oss vuxna...

• Busymommy

olika det där, båda mina barn har ammat max 10 / gång...

♥♥ Mammas älsklingar ~~ Emil & Ebba ♥♥
  • sturen

mnar du att du ammat 5 timmar på ett dygn?? det är normalt att små ligger vid bröstet 24 timmar per dygn.

• Busymommy

oj, jag skulle skriva 10 min / amning...
    sen båda var nyfödda...

♥♥ Mammas älsklingar ~~ Emil & Ebba ♥♥
Svar på tråden Hur många timmar ammar ni?