• Anonym (osäker)

ont vid sex.. gravid?

någon som kanske kan hjälpa mig! när jag och min sambo har sex så gör de ont i magen.. misstänker att jag kan vara gravid, men inte säkert. undrar om någon som har känt likadant vid samlag? man får ont vid själva magen, men längre ner där man bruka känna va mensvärkar. min mens har heller inte kommit.. men det brukar inte göra ont när jag har samlag i vanliga fall. så kan jag vara gravid? hade ont fär förr när ja va gravid. men vill bara fråga utifall? var så länge sen.. flera år sen det var.. minns knappt.

• Svar på tråden ont vid sex.. gravid?
  • Anonym

hej, jag är nygravid, vecka 4+4 idag, för mig känns det där du beskriver vid sex.. inte så att det gör ont så jag håller på att dö, men det gör ont nu de senaste dagarna vid sex..

• Anonym (samma här)

Hej!

Jag har också ont i magen vid sex speciellt på ena sidan. jag undrar vad det kan vara. Tror inte att jag är gravid eftersom jag äter p-piller.

• BimBim o Knorrans Mamma

Aldrig hört talas om att det skulle va ett grav symptom. Finns säkert 1000 andra anledningar som skulle va troligare.
    Köp ett test o kolla annars...

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 27 ♥ ¸.?°´¯)
  • Alderia

Jag har inte haft ont av sex under graviditeten och har heller aldrig hört att det skulle vara ett symptom. Köp ett test istället, tjejen!

• JejDii

Har inte heller hört att det skulle göra ont, fast å andra sidan blir ju slemhinnorna lite känsligare vid graviditet så det kanske stämmer.

• Alderia

Men sköra slemhinnor i underlivet ger knappast mensvärks-smärtor.

• JejDii
    Alderia skrev 2007-01-02 00:16:57 följande:
    Men sköra slemhinnor i underlivet ger knappast mensvärks-smärtor.
    eh, vet inte riktigt hur jag tänkte. Det var väl något långsökt så här på kvällskvisten. Och så vet i alla fall inte jag exakt vad det är som orsakar menssmärtor.

Tänkte väl att om man är lite svullen och känslig i de regionerna så gör det väl såklart ont om man har sex.
  • Anonym (första inl)

att det är ett symptom vet jag inte, men för mig känns det när vi har sex, vid varje stöt.
    är även lite öm kring livmodern om jag känner längst ner på magen.. den växer ju!

Svar på tråden ont vid sex.. gravid?