Flytningar efter ÄL?
Hej alla!
Har ca 5 dagar efter ÄL fått tjocka klippiga vita flytningar, nästan gryniga.
Hur ska flytningarna vara om man lyckats bli gravid?
Hej alla!
Har ca 5 dagar efter ÄL fått tjocka klippiga vita flytningar, nästan gryniga.
Hur ska flytningarna vara om man lyckats bli gravid?
jag hade sådand..men jag vet inte om det är ett grav tecken..
någon mer?
Jag hade också vita flytningar idag (typ 5 dagar efter äl) - men jag har haft det förut, så för min del tror jag inte det betyder något...
Fast det vore intressant att höra hur flytningarna "skall" vara innan mens eller utebliven mens...
Jag har också haft såna flytningar ni pratar om! dessutom så kom en stor slem-klump ut liksom, den va genomskilning! Börjar tro att det inte är grav-tecken jag har utan ÄL.........skit också! Räknat fel till tusen!
Men jag har ingen slemaktig flytning utan krämig "torr" vit.
Kopierar från en anna tråd:
Det är så mycket frågor om sekret, så jag skrev ett mail till familjeplanering.com. Min fråga var "Hur ser/känns sekretet om man är gravid?"
SVAR:
Har man blivit gravid så har man ju ingen ägglossning alls under
graviditeten. Därmed har man ju heller inget ägglossningssekret, dvs,
långt, genomskinligt, träddragande, halkigt. Är man gravid brukar man ha
lite vitt, klibbigt sekret eller inget sekret alls. Senare under
graviditeten, kan man ha ökande sekretmängd, det är helt naturligt, när
slidan under graviditeten växer och utvecklas.
Hoppas det gjorde någon klokare !!!
Kram LilleSkutt
Ottisen
jag vet hur det känns!
Jag trodde jag skulle haft BIM nu i helgen. För skoj skull testade jag ett ägglossningstest beställt och av en händelse tog jag ett ... väntade med inget hände. La mig och mornade mig lite och sen när vi kom tillbaka var där två strek. Vi trodde det hade gått för lång tid så vi bara skrattade. Sen gick dagen och jag satt på toa försökte undersöka tappen. Hög och plötsligt fick jag en stor slemklump i handen... 5 cm blev den... tappen kändes öppen.
Tala om förvåning jag är på dag 28 idag... men så kan man välla ha sen ägglossning efter p-pillernas slut. Jaja hoppas det blev nått nu då och bara att luta sig tillbaka och åter vänta!!