• saffe

Har fått tips om bidrottningsgelé...

Fick tipset att söka på bidrottningsgelé här på FL. Gjorde så och fick fram ganska intressanta frågor och svar.. Det verkar ju som att det ska vara bra för fertiliteten! Någon som har erfarenhet av detta eller som har hört något? jag tror dom vanligaste kapslarna hette Apiforce. Det kanske vore värt att pröva? Det verkade inte som att det gav några biverkningar..

• Svar på tråden Har fått tips om bidrottningsgelé...
  • Loberg

Hej Saffe!

Jag har provat det innan vi började på vår ivf-behandling. Men på mej fungerade det inte. Jag har kopisar som provat och en tjej blev gravid direkt. Dom hade försökt i två år innan hon provade bidrottninggele. Kram Loberg

• God Is A Girl

Jag har provat i några månader men det funkade inte för mig heller:/ Tyvärr.

• Maura

Jag har köpt men inte vågat prova eftersom min IVF läkare avråder från naturmedel i samband med IVF. Det är jättesvårt man blir så frestad när man läser om den ena än den andra succemetoden. Kram Maura

• Anni J

Vad är bidrottningsgelé och hur används den?? :-/

• saffe

Gå in på "sök inlägg" och skriv bidrottningsgelé så får du fram tidigare frågor och svar ifrån Familjeliv. Jag tror att det ska hjälpa så att man får regelbunden mens och "bättre" ägg. Jag var i en hälsokostaffär igår och köpte Apiforce (kapslar med bidrottningsgelé) och Efanatal ( typ Omega-3 som är bra före, under och efter graviditet). Så nu ska jag testa det fram till mitt andra FET som jag hoppas blir i februari någon gång...

• Biggan12

Hej,

jag provade bidrottning gele i 2 olika omgångar,
    slutade med det för min mens blev försenad och även min ägglossning, ingen graviditet heller, så jag är skeptisk,
    slutade med det efter att jag kände att kroppen kom i obalans.

biggan

• Kun

Jag tog apiforce bidrottninggelé från den dagen då jag började med sprayen fram till den dagen då jag gjorde insättningen (ET), vi lyckades på ICSI första försöket och jag vill naturligtvis tro att detta hjälpte till.
    Jag nämnde detta till läkaren först efter insättningen, han såg både skeptiskt på mig men var samtidigt nyfiken.
    Han sa vid insättningen att  floran/miljön därinne såg mycket bra ut, apiforcen påverkar ju floran i underlivet.

Personligen tycker jag det kan vara värt ett försök.

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • saffe

Tack Kun! Vad härligt att få höra en sån solskenshistoria! Jag har ju köpt Apiforce så jag hoppas det funkar för mig med!!!

• Hannah74

Har man normal Äl så vet jag inte om man ska ta det. Jag har det och när jag åt apriforce så börja det krångla som bara den... dessutom fick jag finnar!

Vågar man hoppas?
  • saffe

Jag har oregelbunden mens så det känns som att jag kan lika gärna prova det här. Jag vet ändå inte när den ska komma nästa gång så det lär ju bli svårt att säga vad som är Apiforcens "fel" eller "mitt eget"...

Svar på tråden Har fått tips om bidrottningsgelé...