• Kejo

Jag söker en spådam/medium

Jag har länge velat spå mig men har inte hittat något medium som "känts bra".
    Jag vill inte välja någon hur som helst, jag vill gärna välja någon på rekommendation.
    De jag har varit hos tidigare har jag inte varit helt nöjd med av olika anledningar.

Kan någon rekommendera ett medium som varit bra, helst i stockholmsområdet?
    Hittade denna sida med namn på nätet, känner någon igen dessa medium? unityhelamanniskan.se/info2.cfm

Eller finns det någon här som skulle vilja säga några ord om mig?

Tusen tack för er hjälp

• Svar på tråden Jag söker en spådam/medium
  • Esmiso

ja jag har hört talas om dessa medium Iris Hall är väldigt känd och har bara hört positiva saker om henne och hennes elever!

• Troll1
    Esmiso skrev 2007-01-02 18:03:07 följande:
    ja jag har hört talas om dessa medium Iris Hall är väldigt känd och har bara hört positiva saker om henne och hennes elever!
    Jag har gått kurs hos ovannämnda person och skulle absolut rekommendera dig att gå till ngn annan...
    Tråkigt att behöva säga, men jag (och flera med mig!) var mäkta besvikna. Tyvärr!!
  • Esmiso

jag har gått kurser för Hasse Nyander som är certifierad av Iris Hall och han är jättebra!!! Tyvärr finns han i Göteborg så därför rekommenderade jag honom inte, ts ville hitta ngn i Stockholm.

• Kejo

Troll1:
    Jag är väl kanske lite skeptisk till personer med egen hemsida där man visa upp 100 olika förmågor. Inte så att jag tvivlar på deras förmågor, snarare att det går lika bra med en "självlärd".

Troll1: Spännande att du har gått kurs hos Iris. Tråkigt att du inte blevnöjd, får jag fråga varför du blev besviken?

Har du hört något om melissa?

Jojo75; Gör hasse något på distans tro?

• Troll1
    Kejo: Absolut, håller med dig, men det är klart att man också som medium behöver ha en hemsida som talar om vad man kan iallafall som "ny".
    Men ibland känns det som om ödmjukheten försvinner hos en del som har blivit "kända". Sådant gör mig både ledsen och besviken iom att man som medium har ett arbete där man lätt kan göra människor ledsna och upprörda med tanke på att det ofta handlar om känsliga saker. Det gäller både vid en privatsittning och kurser. Du behöver inte tillhöra ngn spiritualistisk förening för att visa att du är duktig inom det mediala. Tråkigt när en del medium blir upphöjda till skyarna så till den milda grad så självdistansen och viktig insikt försvinner. Fötterna på jorden, empati och självinsikt är viktigare än alla diplom i världen! Jag har gått kurser för flera lärare i mediumskap och personlig utveckling. Dock blev jag så besviken efter den sista kursen så det tar ett bra tag tills jag går ngn kurs igen. Och då ska det vara för rätt lärare, med stor portion ödmjukhet och värme!
    Jag lär mig väldigt mkt när jag "tränar" med andra. Faktiskt många ggr mer än på en del kurser.
    Jag kan varmt rekommendera Lena Ranehag, hon bor iof i Göteborgstrakten, men tar emot tel. sittningar. Hon är härlig att prata med.
  • Kejo

Troll1:
    Precis vad jag tycker utan att för den delen lyckas få fram det Jag håller med dig till 110%.

Jag uttryckte mig nog lite för svart/vitt, jag har ju varit med om självlärda som också tagit sig själv på för stort allvar.

Tusen tack för tipset om Lena.

Fungerar det lika bra om man gör det över telefon alltså?

• Ija82

Jag har pratat med rosie-marie från Norrköping. JÄTTE BRA!

• Kejo

Ija82:
    Berätta gärna mer.
    Var hon träffsäker? På vilket sätt var hon bra?

• Ija82

Jag hade blivit rekomenderad henne av en vän till mig...men jag var dock lite skeptisk eftersom det var via telefon. Men jag va nyfiken och ringde henne... I början berättade hon lite om hur jag var etc Det stämde så otäckt mkt.

Men sen så skulle jag ställa lite frågor...och hon ville då prata mkt om mig och min sambo även fast jag försökte släppa det så va hon otroligt "envis" på att få mig och förstå... Då tyckte jag att hon va lite knasig... men

NU så här efter åt vet jag PRECIS va hon prata om! AbsoluT

RIng henne jag har nummret!!

• Kejo

Ija82,
    Jisses då. Hon hade rätt om din sambo?
    Lade hon kort el ngt sådan? Eller kände hon bara av dig eller hur det nu går till?

Jag vill hemskt gärna ha numret

• Ija82

Nej hon la inte kort..hon pratar med andar, och känner av vad jag förstod. Ja ring henne det kostar 300:- men det är det värt! Jag skriver nummret som ett medelande på din sida!

• Troll1

Ija82: Jag tar tacksamt emot nr till henne också, om det går bra. Skicka ett meddelande om du vill!

• Troll1

Ok, jag har det. Gick in och skulle skriva ngt till Kejo och hittade nr. Blev så till mig så jag glömde skriva meddelande till Kejo... Fundersam
    Tack iallafall.....

• Kejo

Tack tack för numret
    Hur betalade du? Före eller efter?

• Ija82

Före..när man ringer första gången så får du hennes pg, och så bokar ni en tid när det passsar er båda...jätte smidigt och bra!

• Kejo

Troll1;
    Hur vååågar du glömma lämna ett avtryck
    Om du ringer före mig måste du hålla mig uppdaterad på hur det gick

Ija82;
    Din info har varit ovärderlig

• Troll1
    Kejo skrev 2007-01-03 17:31:41 följande:
    Troll1;Hur vååågar du glömma lämna ett avtryck Om du ringer före mig måste du hålla mig uppdaterad på hur det gick Ija82;Din info har varit ovärderlig
    Hahhaaa! Javisst ska jag hålla dig informerad om jag pratar med henne före dig. Samma sak för dig?!
    Spännande!
    Lena Ranehag är helt underbar och duktig, men hon är dyrare och SVÅR att få tid hos. Jag testar gärna detta andra medium denna gång.
    TACK Ija82.
  • Ija82

Varsågoda Håll mig också underättad gärna!!!

Svar på tråden Jag söker en spådam/medium