• tildisan

falukorv

är det någon som har lite recept med falukorv är lite trött på stekt falukorv och korvstroganoff.

• Svar på tråden falukorv
  • The Arrow

Ja, jag skulle också vilja ha tips på vad man kan göra för rätter på falukorv.

• irre42

jag brukar steka falukorv sen gör jag en vit grund sås och kryddar med örtgårdskrydda sen lägger jag korven där i severa med kokt potatis kanon gott tycker mina barn.

• Kathrine

Vitlöksgratinerad falukorv

Ingredienser:
    400 gr lätt falukorv, 15 %
    1 brk krossade tomater
    ½ dl ströbröd
    ½ dl persilja
    1 tsk rosmarin
    2-3 vitlöksklyftor
    1 msk olja
    ½ dl riven ost, 10 %
    salt peppar

Gör så här:
    Dra skinnet av falukorven och skär den i centimeter tjocka skivor.
    Lägg korvskivorna lite omlott i en ugnssäker form.
    Häll de krossade tomaterna runt om.
    Blanda ströbröd, klippt persilja, rosmarin, pressad vitlök och olja.
    Fördela blandningen över korven.
    Strö över osten.
    Gratinera i 225°, i mitten av ugnen, i 15 - 20 minuter.
    Servera med potatismos och råkost.

• Mumzzan

vi gjorde fattigmansmat a la deluxe på nyårsafton! :) vi har varit sjuka och inte orkat köra och handla!

skivade falukorv och stekte till.. la i en form och la över skivad mozarellaost! man kan ju lägga i i stort sett vad man vill.. svamp.. majs.. annan ost.. räkor.. vad man har hemma..
    sen in i ugnen..

serverade med mos och bearnaisesås! smarrigt blev det!

• levandecharader

Piffa till stroganoffen med lite curry och syrligt äpple för variation

• ImLost

ok detta låter inte så gott men är en av mina favoriter.

skär korven tunt och stek den med svartpeppar , kött och grillkrydda och kryddpeppar .

skala potatis som du täker met vatten .

ta ett par vanliga löker och dela så det blir 4-6 bitar , ta nån parpikea och dela is tora bitar
    lägg allt (inklusive korven ) i potaisgrytan , salta spruta i ketchup ( ganska m kt ) och låt koka så potatisen blir mjuk.

• Fiffis

Falukorv i ugn är ju jätte gott, vi sär ut skåror i korven sen har vi i senap och en tomat skiva i varje skåra sen har vi riven ost över och in i ugnen. serveras med mos jätte gott.

• killotjejmamma

Lägg falukorven i en form och skåra den som man brukar göra när man gör ugnsbakad. Blanda matgrädde pepparot dill hackad färsk tomat salt peppar och häll det runt falukorven och så in i ugnen. Servera med kokt potatis. Det är urgott

• Agaton sa

skär korven i skivor, smöra en smörgås, lägg korvskivorna på den smörade smörgåsen njut dessutom är det ju miljövänligt då ingen ström förbrukas vid tillagningen

• 8lillajag8

nåt ja tycker e gott e o tärna falukorv o hacka lök o paprika o bryna de o koka ris..sen blandar man ihopa allt o häller på grädde o kryddar med salt, svartpeppar o paprika krydda o serverar de med en god sallad :P

• Isha

jag har gjort en gryta på falukorv som blev god. hade i falukorv, uppstekt i stavar, lök, frysta blandade grönsaker, grädde, buljong o senap. potatis till. lite vitpeppar hade jag nog också. blev helt ok!

Svar på tråden falukorv