• KAH

Var finns det engelska pekböcker att köpa?

Har kollat runt på nätet men hittar ingen bra sida just för engelska pekböcker. Min dotter är 2½ år och min mammas nya man är den enda morfar hon känner till, och någonsin kommer känna till. Problemet är bara att han inte talar någon svenska, kommer från England. Min dotter förstår lite engelska, kan säga yes, bye-bye - ungefär på den nivån.
    Skulle vilja hitta någon engelsk pekbok att läsa från henne så hon kan kommunicera lite med honom.

Nåväl, tacksam för tips!

• Svar på tråden Var finns det engelska pekböcker att köpa?
  • Trikarn

Åhh jag har et tips..=)

Vi pratar mest spanska här hemma så vi har skaffat svenska pekböcker, och sedan skrivit det spanska ordet brevid

• KAH

Trikarn

Ja iofs så behöver det ju inte vara svårare än så. Bra tips. Fast jag skulle vilja hitta lite sagor och sådant också på engelska.

• Trikarn

Jag har köpt engelska sagor på akademibokhandeln..det finns även en spec bokhandel i göteborg där de nästab enbart har böcker med enbart utlänska språk...

• KAH

OK tack, jag ska kolla upp det på akademibokhandeln.

• artie

Hej! Jag är engelsk och prata engelska med mina barn. Vi har massor med engelska böcker men mest köpte i England.
    Man kan köpa från engelsk webbsidor typ amazon.co.uk och får leverans till Sverige utan problem.
    Annars kan du kanske kolla The English Shop vid Medborgarplatsen om du bor i Stockholm.

• Söderböna

Adlibris har ganska bra sortering även av böcker på engelska. Vi har köpt fler svenska barnboksklassiker på engelska där i present till släkt i USA.

• Min Aida

vet inte vart du bor, men leksaksaffären Capella Toy harmasor med olika böcker på engelska för olika åldra och det finns även pekböcker..

♥Aida min lilla solstråle - mamma älskar dig mest i hela världen!♥
Svar på tråden Var finns det engelska pekböcker att köpa?