• Anonym (Tezzan)

Dåligt värde hos BM:(

Hej, Min BM ringde idag och sa att resultattet på mitt blodstatus var bra förutom att jag hade dåligt värde på vita blodkroppar. Inte alls mycket under gränsen sa hon.... Blev ändå orolig och nu kan jag inte ringa tillbax för hennes telefontid är slut... Någon annan som har haft det?

• Svar på tråden Dåligt värde hos BM:(
  • Anonym

Varför kolla du dina vita blodkroppar för?
    Det gjorde inte jag.
    Men det är klart att blir orolig när de säger så.

• Anonym (Tezzan)

Vet inte varför dom gjorde det, de tog blodstatus vid inskrivning.....Min BM sa att man kunde ha dåligt värde på vita blodkroppar om man tex har en infektion i kroppen, hon sa iaf att jag inte behövde oroa mig.... Men kan ändå inte låta bli:(

• Anonym

Det är klart att du oroar dig när hon säger att det inte ligger alls så mycket under gränsen. Jagh ade fått panik.
    Men jag tog bara ett vanligt Hb. Är det så att du hade eller var sjuk vid inskrivningen?

• Anonym (Tezzan)

Jag kände mig helt frisk då när de tog blodprovet, blev däremot sjuk en vecka senare. Är det farligt om man nu har dåligt värde på vita blodkroppar? Det hon menade med att jag inte hade alls så mycket under gränsen var att det var inte så dåligt värde trots allt. Att jag låg precis under normala värdet....

• Anonym

Jag får ärligt säga att jag har inte en aning om hur det kan påverka. Har du sökt något på internet, eller frågat din BM? Vore kul att veta annars.
    Men du ska se att det är nog ingen fara.

• Beckah82

Det kan betyda vad som helst och ingenting

Inget att oroa sig för i onödan. Bättre att ringa och kolla

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • mallansprallan

Jag tror det kan ligga lågt för att man har någon infektion i kroppen. Blev du dessutom sjuk en vecka efter så var det antagligen det som spökade.

• mallansprallan

Hade det varit något att oroa sig för hade hon ju sagt det! Så du kan nog vara lugn.

• Octobers

Varför inte ringa vanliga vårdcentralen och kolla med en sjuksyster. Dom kan säkert svara dig så att du blir tillräckligt lugn för att ringa BM imorgon igen.

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • foodji

Om man har infektion så borde väll man ha höga värden av vita blodkroppar inte låga eller.

Svar på tråden Dåligt värde hos BM:(