• Amanda72

Någon som bor i Viggbyholm?

Hejsan!

Vi har köpt hus i Viggbyholm och flyttar den 1 april-07. Är det någon som bor där - som kan tipsa om bra dagis? Vi har en kille på 1 år och 9 mån samt en liten kille till på 6 mån.

Jag kommer att vara mammaledig, så det blir ju bara kortvecka på dagis för den store killen till att börja med.

Vore kul att få kontakt med några småbarnsmammor/pappor som har koll på läget i 'Viggan'.

• Svar på tråden Någon som bor i Viggbyholm?
  • Nellee

Hej! Vi har bott i viggan, men har flyttat några meter bort Det finns en del förskolor där, men har för mig att de flesta ligger lite trist till precis vid vägen. i hägernäs finns det flera förskolor och familjehem. Gå in på täby kommuns hemsida, där finna alla förskolor med adresser och länkar till deras hemsidor. Men om du ska ha plats till våren är det nog tufft, vi stod över 1 1/2 år i kö innan vi fick vår plats, och det var bara ren tur eftersom de öppnade en ny förskola.

• Amanda72

Jag ställde mig faktiskt i kö dag ett på ett nyöppnat dagis på Per Sundbergs väg...hoppas på det.

Varför flyttade ni (nyfiken i en strut ??

• Nellee

Vi flyttade bara till Hägernäs, det är inte många minuter från viggan. Vi bodde på tredje våningen på järnvägsallén utan hiss. Det blev för jobbigt att dra upp vagnen, bebbe och matkassar varje dag. Det fanns ett barnvagnsförråd, men det var jämt fullt av alla cyklar. Men jag trivdes jättebra där, det är ett bra område, speciellt för barn.

• Trollet

Hej!
    Här är en till mamma från Viggbyholm! Har en son född i februari -06. Står också i kö till det nyöppnade :o)
    Hör av dig om du vill ta en prommis, fika el. dyl.
    Kramiz

• Amanda72

Hej Trollet!

Vad kul - vi flyttar nu den 2 april...så får vi se hur det går med dagisplatsen.

Håller som bäst på med SHN kuren på lillkillen, som har strulat med sin sömn sen han var liten, nu är han 8 månader och det är HÖG tid att få till det hela. Han storebror, 1 år och 10 månader kurade vi redan som 2 månaders kille och han sover 12 timmar per natt och har gjort sen dess.

Vi flyttar till Vretvägen - var bor ni?

Vi hörs!

• Trollet

Hej!
    Har skickat meddelande till dig också ;o)
    Vad kul att ni flyttar till vretvägen, det är ca 2-3 kvarter från oss. Vi bor i korsningen Röhällsvägen/Granitvägen. Vi körde också SHN-kuren på vår kille då han var något yngre, funkade superbra på honom, han sover hel natt sedan dess!
    Det finns en lekplats ner vid vattnet nedanför lorensviksvägen där de små kan rasa runt om du har lust :o)
    Ha det fint och lycka till med flytten!

Svar på tråden Någon som bor i Viggbyholm?