• Bamsesaga

Nyttigare alternativ till pizza

Att inte pizza är särskillt nyttigt vet jag, men hur pass nyttigt är det igentligen med kebab (rulle eller i pita) eller sallad (räkor, kyckling) ?

Jag inbillar mig att sallad med räkor eller kyckling är nyttigt, om man petar undan osten och inte tar så mkt dressing.

Eller är det bättre att äta kebab??

Lurar man sig själv att man äter nyttigt när man äter sallad el kebab?

• Svar på tråden Nyttigare alternativ till pizza
  • uniMog

Jag har FÖR mig att...
    (använder nu Viktväktarnas sätt att räkna eftersom jag kan dem hyfsat)

en köp-pizza : 36 points
    en kebab med bröd: 15 points

köp salladerna har jag för mig låg på minst 10 points de också, men gör du själv kan du ju komma bra mycket "billigare" undan. Pizza kan du göra egen mycket magrare också

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • bizzy

grejen med salladen är ju den att man oftast tar mkt dressing (som du säger) och även vitt bröd som inte är bra alls. och sen blir man ju hungrig fort oxo.. kebab är väl ok, kanske inte världens fettsnolaste men det är ju so gott ju!

• biomedbonus

kebab är nog väldigt onyttigt eftersom det är så mycket fett i köttet. men pitabröd med köttfärs eller kyckling med låg fetthalt är nog  rätt bra.

• Bamsesaga

att det blir nyttigare och billigare när man gör egen pizza vet jag, men när vi köper pizza så är det ju för att vi inte orkar laga mat eller när man är på stan.

• Bamsesaga

trodde kebab köttet var nyttigt, att det var såsen som var största boven

• seafree

Pizza utan ost
    Det finns en kebab pizza som det är massor av färsk sallad på som är jätte god utan ost !

• Bamsesaga

men det är ju osten som är god på pizzan ju

margerita utan ost och utan tomat kanske..

• seafree

Bamsesaga: ha ha ha ha kvarteret skatan pizza utan ost ÄR gott (har jag sagt det så är det så )

• Tildablue

sallad me kyckling o räkor e ju nyttigt om man inte har dressing till, räkor innehåller omega 3 o kyckling e ju fettsnålt, varken kebab eller pizza e ju nyttigt, men vi gör hemlagad pizza på ett mjöl som e nyttigt, vetemjöl är inte nyttigt o sen så har vi bara nyttiga pålägg på o väldigt fettsnål ost om vi har ost på.

Svar på tråden Nyttigare alternativ till pizza