• mmlr

Hoppet börjar försvinna..

Jaha.. Fick veta att mi n bästa vän är gravid.. oplanerat. men hon är såklart jätte lycklig. Och självklart, det finns ingen som passar bättre som mamma än hon, men efter två missfall på rad, så känns det som om hoppet är ute..
    Är det ngn som vet om det är större risk att få missfall igen, när jag redan har haft två? Ska jag våga prova igen?

• Svar på tråden Hoppet börjar försvinna..
  • Anni J

Jag har en kompis som var gravid 5 ggr och fick 3 missfall.. men hon fick 2 friska underbara barn så det är inte hopplöst..

• Cia o krabaten

Vet hur du känner...
    Är just nu i v6 efter 2 mf (v8 +v5) och det är ingen rosenrosa stämning direkt...
    Statistiken säger att det bara är 1-3% för 3e mf, men det är ju ingen "lag" för det...

• Linsen

Grattis Cia vad roligt, känner igen dig från tidigare trådar. Men känner igen det där med att det inte är någon rosenrosa stämning det blir mera en stor skepsis och funkar det så blir det väl oj hoppsan.

mmrl: Det har gått åt skogen två gånger förut för dig så den stubben känner du igen och du vet oxå att du lyckats slita dig ifrån det stället oxå med själen visserligen illa åtgådd men ändå intakt och som cia säger, risken för ett tredje är väldigt liten. Du vet att du överlever flera gånger till om det är så att du i slutändan får stå där med din belöning.

• Linnie Pinnie

Så länge längtan överväger rädslan så är det ju "bara" till att köra på! Så försöker jag tänka iallafall, även om det är svårt ibland. Har varit gravid 3 ggr senaste året (avbryt v 20, ma ca v 7, ma ca v 8) och nog har det satt sina spår. Och inte blir det som sagt bättre för att typ alla vänner under denna, för oss svåra tid, hunnit bli gravida de med samt tom få sina små underverk... Men man önskar ju inte ngt annorlunda för dem för de, utan bara än mer att situationen vore annorlunda för en själv... Men skam den som ger sig, säger man ju, och jag tänker jävlar anamma kämpa tills jag blir överbevisad... Hejar fram dig med! =)

Svar på tråden Hoppet börjar försvinna..