Jag är uttråkad...
Det är så trist ibland.
Jag är sjukskriven för tillfället (har opererats) och går hemma större delen av dagarna. Är kvällsmänniska.
Min man är morgonmänniska, vaknar tidigt även om han lagt sig sent. Han går till jobbet vid halv sju-sju och kommer hem tidigast sex.
När han kommer hem är han trött. Om vi bestämmer oss för att ta det lugnt, se på TV eller så, så somnar han i soffan.
På helgerna ger han sig iväg på mornarna för att greja med olika saker (vi har precis flyttat till hus), och när han kommer hem vill han greja med huset.
Han klättrar på väggarna om jag vill ta det lugnt med honom...och jag orkar inte göra så mycket.
Ska det göras något ska det göras NU - och då känner jag mig tråkig och onödig istället. Vi går på promenad, det är trevligt, men jag orkar ju inte gå några långpromenader.
Sexlivet är i botten just nu, mest för att jag varit sjuk, men vi måste väl kunna umgås på annat sätt också? Det känns som om vi aldrig träffas, eller lever bredvid varandra...
Vad ska jag göra? Frågar jag honom blir han sur och säger "Ja, jag skulle också vilja kunna vara hemma mer". Men när han väl är hemma ser man hur rastlös han är...