• MajaLarsson

gjort en felbetalning!

handlar inte om en stor summa men istället för att betala pengar till ett postorderföretag har jag betalat in 200:- till radiotjänst...

vet radiotjänst om att pengarna e från mig?? det e fel ocr nummer eftersom pengarna inte va ämnade för dom..
    ska jag ringa radiotjänst lr dras de 200:- av vid nästa räkning??

• Svar på tråden gjort en felbetalning!
  • bbpop

Ring. De kan lätt hitta din felbetalning med hjälp av ocr-numret.

• Razzla

Men vänta tills de gått 3 bankdagar för annars ser dom inte betalningen iaf..

• Dinturiel

Hehe har gjort samma sak Jag skötte det via mail, kontaktade företaget och förklarade vad som hänt. Lämnade kontonummer och så. De hittade uppgifterna och förde snällt tillbaka pengarna. Men var helt panikslagen när jag upptäckte det.

Prata med radiotjänst och säg som det är, och be att få tillbaka pengarna

• Ramla

Jag har gjort felinbetalning 2 ggr till samma företag och fått tillbaka automatiskt. Lite mysko med deras pgnr som jag skulle betala till. De som jag skulle göra inbetalning till hade bytt och det g:a går numera till ett annat företag. Klantigt av mig att inte dubbelkolla.
    Första gången var det inte så mycket pengar, 2000 kr. Vi trodde det var felsänt och rörde inte pengarna. Man behöver inte göra inbetalning varje månad dit jag skulle göra, så därför fick vi ingen påminnelse från dom. Det är en slags kreditkort som vi bara använder när vi gör beställningar via internet och sedan sätter vi in den summa vi använt för att inte ligga minus.
    Det gick 1 år och vi fick 18 000 kr igen. Då blev vi ganska skraja.
    Efter lite sökningar så kom jag på hur det låg till. Det var ju våra egna pengar som kom tillbaka. Jag ringde till det företaget och tackade för att de hade skickat tillbaka pengarna automatiskt.
    Denna gång var jag med mera och kollade eftersom det var en större summa som skulle inbetalas. Det företaget vi skulle betala till hade inte fått in pengarna fastän det gått ett tag, så då började jag redan misstänka att jag betalat dessa pengar fel. Men det gick ju bra. Men usch, vad dum jag kände mig.
    Numera har jag tagit bort det g:a pgnr från min internetbank.Penga mun

• tjejen1981

jag gjorde en felbetalning till radiotjänst en gång. de skickade ett brev o skrev att jag betalat för mycket och att de skulle dra av det på nästa räkning vilket de oxå gjorde

• Cantina

Jag har också gjort fel. Två gånger till samma företag!! Jag ringde till företaget och de skickade tillbaka den första summan till mitt konto. Den andra summan hävdade de dock att de inte kunde hitta i sitt system. De sa då att jag var tvungen att kontakta min bank och få en utskrift och underskrift av banken på att summan hade skickats till dem. Detta var inga problem bara lite mer omständigt. Tror nog faktiskt att företaget försökte vara lite luriga och försökte göra det lite jobbigt för mig så att jag kanske skulle strunta i alltihop. Det var ju ingen stor summa det rörde sig om så de gjorde nog en chansning att "få" 200 kr av mig för att jag tyckte att det var för jobbigt.
    Jaja, när jag väl skickat papprena till dem så fick jag tillbaka mina pengar utan mer problem.
    Lycka till!

• MajaLarsson

tack för alla svar!

ringde radiotjänst förut å dom frågade om jag ville ha tillbaka pengarna lr få avdrag på nästa faktura!
    jag valde avdrag eftersom jag ändå inte saknar pengarna!

• Cantina

Skönt att det löste sig

Svar på tråden gjort en felbetalning!