Jag har gjort felinbetalning 2 ggr till samma företag och fått tillbaka automatiskt. Lite mysko med deras pgnr som jag skulle betala till. De som jag skulle göra inbetalning till hade bytt och det g:a går numera till ett annat företag. Klantigt av mig att inte dubbelkolla.
Första gången var det inte så mycket pengar, 2000 kr. Vi trodde det var felsänt och rörde inte pengarna. Man behöver inte göra inbetalning varje månad dit jag skulle göra, så därför fick vi ingen påminnelse från dom. Det är en slags kreditkort som vi bara använder när vi gör beställningar via internet och sedan sätter vi in den summa vi använt för att inte ligga minus.
Det gick 1 år och vi fick 18 000 kr igen. Då blev vi ganska skraja.
Efter lite sökningar så kom jag på hur det låg till. Det var ju våra egna pengar som kom tillbaka. Jag ringde till det företaget och tackade för att de hade skickat tillbaka pengarna automatiskt.
Denna gång var jag med mera och kollade eftersom det var en större summa som skulle inbetalas. Det företaget vi skulle betala till hade inte fått in pengarna fastän det gått ett tag, så då började jag redan misstänka att jag betalat dessa pengar fel. Men det gick ju bra. Men usch, vad dum jag kände mig.
Numera har jag tagit bort det g:a pgnr från min internetbank.