• Peak

Snabb utbildning som ger hög lön, finns den?

Jag tror själv att jag är urusel på att plugga och tror att tex kortare eller mer praktiska utbildningar passar mig bättre...

Skulle dock vilja tjäna bättre än jag gör nu (iofs ganska lätt tror jag )

Så vilka utbildningar ger en "bra" inkomst men är relativt korta eller tidseffektiva?
    Finns de?
    Tips?

• Svar på tråden Snabb utbildning som ger hög lön, finns den?
  • Nyfiken gul

utbildningar/jobb som är lite ovanliga är förstås det som ger bäst betalt (allt är ju relativt förstås men jag tror jag vet hur du tänker)

Så satsa på typ:

Urmakare
    Hovslagare
    Guldsmed
    Skomakare
    Sömmerska/tillskärare
    Körsnär (håller på med pälsar o skinn till kläder o sånt)
    Hattmakare eller modist som det heter
    Smed

osv...

• Crazy Baby

KY-utbildningar är ju bara två år och de är ju inriktade på att du ska kunna få ett jobb direkt efteråt! Men allt beror ju på vad du menar med snabbt och hög lön?!

• sunmaid

Precis det beror ju på vad du menar med snabb utbildning och hög lön...

• isisisis

Trädgårdsanläggare och elektriker och svetsare har ofta rätt hygglig lön...jämfört med typiska kvinnliga yrken.

• Nyfiken gul

Fastna inte i typiska kvinnliga jobb.... (även om det förstås finns högavlönade där också.. men du fattar nog)

mer manliga jobb ger ju bättre betalt...

Rörmokare
    Golvläggare
    Målare
    Elektriker
    Byggjobbare
    Grävmaskinist eller förare av andra liknande fordon
    Sjökapten/styrman eller annat jobb på båtar

• Peak

hög var ju dåligt uttryck kanske...men "bra" som i texten....vad anser ni om bra lön, jag vet inte riktigt, vet att jag vill tjäna bra mycket bättre för att kunna spara ihop till ett hus
    Men runt 25000 är mitt mål (måste sikta högt )
    Och kort utbildning...ja kortare än 4 år på univeristet.
    Och kanske ska tillägga att jag inte är så konstnärligt lagd som tex sömmerska osv

Måste bara jobba med ngt annat (är telefonist) men kan ju inte komma på VAD!

• Nyfiken gul

25.000 ??

FÖRE eller EFTER skatt?

*sitter o funderar lite*

• Sjuttiosjuan

Ekonomiassistenter är väl företag alltid på jakt efter och även säljar-jobb brukar vara lätt att få. Säljare kan man även få jobb som utan någon utbildning alls om man har rätt attityd. Är man duktig så får man ju också högre lön genom provision/bonus.

Ekonomiassistent kan du utbilda dig till på bara ett år eller så. Lönen kanske inte är så hög till en början men kan ju bli om du avancerar till Ekonomichef?

• sunmaid

Jag tjänar 25000 innan skatt och pluggade fyra år till Tandhygienist det kanske kan vara något?

• luckysun

Apotekstekniker eller Läkarsekreterare. Ett-årig utbildning.

Svar på tråden Snabb utbildning som ger hög lön, finns den?