• Snurrig

Tomteluva för hundar!

Finns det någon som vet var man kan få tag på en tomteluva för hundar. Det ska finnas en speciell "hundtomteluva"
    Gärna om det går att beställa på internet.

Tacksam för svar!
    /Snurrig

• Svar på tråden Tomteluva för hundar!
  • Snurrig

För att det snart är jul........
    Det skulle vara sött att se vovven i en luva.... tycker jag iaf

• IsaCMoJs

det går ju att ha en vanlig då... =)

• Upptagen

Snurrig: Du kan få köpa en av mig.. Vad är det för ras? Den jag har har jag sytt själv, är två snören på varje sida så den ska sitta bättre.

Och sen ska jag tillägga, man ska självklart inte låta djur ha på sig kläder om de verkar besvärade av dem. Men det tror jag de flesta förstår.

• amathea

MIn hund hade inte alls ont av det!
    Men jag tänker ju inte tvinga henne att ha det allt för länge

Säg till om du vill köpa...
    jag har det på min praktik!

• Slumraren

Hunden bryr sig inte om att det är jul, så låt honom slippa luvan... det var inte svar på din fråga, men min kisse som sitter här hälsar å det bestämdaste att djur inte har någon glädje av att ha tomteluvor.

• Pixla

Äsch! Jag förstår inte att vissa kan bli så upprörda över en tomteluva. Det finns ju de som klär sina hundar från topp till tå, ja, har t.o.m. skor på de. På vissa låter det som djurplågeri.
    Jag antar att sign Snurrig inte skulle envisas med en mössa om hunden visar att han inte vill ha någon.

• amathea

Apropå att klä ut hunden....
    När våran tös hade kastrerats så fick vi en liten t-shirt att ha på henne istället för krage....
    Enligt veterinärerna var det skonsammare för hunden och en mycket trevligare erfarenhet med en t-shirt än en halskrage!

Våran lilla tös kan man ta på vad som hellst... hon tycker att det är jättekul att visa upp sej. Men skulle hon visa något annat så tvingar jag absolut henne inte att ha det!

• Snurrig

Självklart ska jag inte tvinga vovven min att ha på luvan om hon inte gillar det. Utan jag tyckte det verkade som en rolig grej. Sen tror jag att den kommer att ramla av efter ca 12 sekunder.....

Tycker inte det är djurplågeri med en tomteluva. Är något klädesplagg djurplågeri så är det väl när man klär hunden från "topp till tå".

Jag funderar på att köpa en tomeluva och sy dit två snören som man kan knyta fast den så att den sitter iaf 12 sekunder....
    Vad tror ni jag ska köpa till min golden? En barnluva eller en vuxenluva?

Ang att hundar inte vet att det är jul och att dom inte bryr sig! Helt rätt det tror jag inte heller och tvivlar starkt på att dom vet när dom fyller år, när det är helg osv, då det "kalasas lite extra" med ett hundöra eller liknande. Men vad skadar en liten luva på vännen i några sekunder så man hinner ta ett kort till familjealbumet?

/Snurrig

• Banangnutten

Vi har sytt fast ett sån där elastiskt (twist) band på en vanlig tomteluva. Funkar bra. Iofs har hon den bara på sig en kort stund. Inte hela dan.

• Slumraren

Ok, tolv sekunder för ett foto kanske kan gå för sig, jag såg framför mig en stackars hund som skulle trava runt med luva hela julhelgen med en massa människor som skrattar och pekar finger efter sig.

• Banangnutten

Kanske ska tilläga att vi har en sån där barnluva från Ikea. Tror att man tom får dom gratis. =0)

• plupptrollet

Jag hittade en i djuraffären. Den var jättefin med band så att den inte ramlade av. Blinkande lampor mitt fram. Dessutom så spelade den musik.

• Cybermum

Neä, låt Jyken slippa luva, den har nog med raketerna på nyårsafton!

Svar på tråden Tomteluva för hundar!