• mamyleine

Mini-Pe någon med erfarenhet?

Nu har jag börjat med Mini-Pe. De är mini-piller och jag började med dom i onsdags. Min BM på mvc förklarade att dom inte är lika säkra som p-piller och de viste jag. Men är de stor risk/chans "beror på hur man ser de", har någon av er använt mini-pe och blivit gravid i alla fall? Nu skyddar jag ju mig så blir jag gravid blir jag de kan jag ju då inte förhindra men hur stor är % en på att jag blir de.

• Svar på tråden Mini-Pe någon med erfarenhet?
  • Alvi

Jag åt Mini-Pe i två år innan vi slutade för att få bebbe...

Mej funkade de alldeles utmärkt på, dock hade jag mens regelbundet vilket min bm blev något fundersam över och sade att då hade jag ju uppenbarligen äl... men sekretet blir ju tunnare så att spermierna inte får fäste... eller om det blir tjockare så att de inte kommer igenom....sådå gör det ju inte så mycket.

Angående din procentfråga - ingen aning...
    MEn på mej verkar de ju uppfylla sitt syfte..

• mammma02

hehe jag blev gravid fast p piller med bebisen i magen nu så dom är jue inte 100% säkra inte

• jessie79

hej!
    Jag åt nog mini-pe några år.. kommer inte ihåg direkt.. bytte till de för jag fick högt blodtryck av vanliga p-piller. Men jag hade bara mens var 3:e månad... helt underbart! Men de funkade jättebra för mig...inte gravid ändå.
    Slutade dock efter nyår för nu vill vi ha en lite bebbe... har fortfarande inte blivit nåt... men har bara försökt 8 ggr.
    Däremot har jag ingen aning om några procent...
    Hoppas nån annan kan ge dig svar på det..

• jessie79

hej!
    Jag åt nog mini-pe några år.. kommer inte ihåg direkt.. bytte till de för jag fick högt blodtryck av vanliga p-piller. Men jag hade bara mens var 3:e månad... helt underbart! Men de funkade jättebra för mig...inte gravid ändå.
    Slutade dock efter nyår för nu vill vi ha en lite bebbe... har fortfarande inte blivit nåt... men har bara försökt 8 ggr.
    Däremot har jag ingen aning om några procent...
    Hoppas nån annan kan ge dig svar på det..

• Junija

Har bara ätit Follistrel (mini-piller det också) så jag har ingen kunskap om Mini-Pe, men jag kan ju puffa upp tråden åt dig

• Snurriga Jojsan

Jag har ätit mini-PE i snart två år utan att ha blivit gravid. Fungerar utmärkt för mig... Däremot har jag fått problem med mellanblödningar i samband med ägglossning och svårare menssmärtor. Min BM löste problemet med dubbel dos/2 tabl varje dag och mitt problem har försvunnit efter det.

• DiZZY

jag åt det, missa en två tabletter o blev gravid...

• Alicia05sMamma

Jag åt oxå mini p och missade 2 tabletter varav vi har en kotte på ruvning nu =))) *fniss* Men Bebis är mer än välkommen =))) H*n har en mkt stolt blivande pappa=)

• Bera

har ätit mini-pe i 2 år vart inte gravid :) o dom funka bra Lycka till!!

• sydney

åt tidigare mini-pe, hade mens typ varannan månad när jag åt dem.
    tror BM sa att de var säkra till 97% (vanliga p-piller är 99%)
    det gäller att ta dem samma tid varje morgon så blir de mer säkra...

Svar på tråden Mini-Pe någon med erfarenhet?