• PVeraB

hur lindra åderbråck i underlivet

Okej, har precis till min stora lättnad insett att jag inte har mus-cancer utan att det är ett åderbråck. Men inte fan gör det mindre ont för det.
    Är det nån där som har några bra huskurer eller beprövade trix för att lindra lite är jag mer än tacksam!

tack på förhand
    svart

• Svar på tråden hur lindra åderbråck i underlivet
  • getingmidja

Vila liggandes när du väl har tid, då blir blodgenomströmningen betydligt mindre och det känns mindre ansträngt.
    Har du riktigt ont kan du prova isbinda, som man brukar kunna få på BB om man är sydd och är öm.
    Ta en tjock binda, fyll den med vatten och lägg i frysen...lägg den mot den ömma musen...vóila! Flört

Tror på ett liv före döden
  • PVeraB

isbinda? ooo. den borde gå att ordna hemma ska genast fixa.
    ligga ner blir bra det med
    tack för tipsen
    Svart

• PVeraB

givetvis vill inte ha frysskador på musstackarn heller.
    (fnissar, kanske blir det som när man var liten och slickade på lyktstolpar om vinter då)

• MammaJenny2

Hade väldigt ont av det när jag var gravid senast... aj aj aj! Det enda som hjälpte tyckte jag var att ligga ner, men så fort man reste sig var det tillbaks igen
    Positivt är iaf att så fort bebisen kom ut så försvann åderbråcket!

• PVeraB

Aj då. Hur tidigt i grav. hade du bekymmer? Ligga ner går ju inte när man är på jobbet. Då är det nog bara att bita ihop som gäller

• getingmidja

För varje graviditet har jag fått värre åderbråck, efter barn nr 2 kom gick inte allt bort efter förlossningen och nu efter nr 3 är det än fulare. Ledsen
    Min BM rådde mig till att kontakta gynläkare i början på året för att se om det går att göra något åt det hela, eftersom det sitter rätt taskigt till och troligtvis kan vålla en del bekymmer. Jag hoppas verkligen det går att få hjälp.

• MammaJenny2

jag har för mig att det kom i halvtid ung... jobbar inom vården så det är ju mycket spring,blev väldigt jobbigt så jag blev sjukskriven ganska tidigt.

getingmidja; oj då....vi som planerar att skaffa ett tredje barn. Då antar jag att jag inte kommer slippa det nästa gång då Med första barnet var det inget alls och med andra barnet försvann det ju efteråt men då kanske det blir värre nästa grav då...Ser jag INTE fram emot!!

• PVeraB

mammajenny2
    menar du att du blev sjukskriven för eländet? Kära nån, jag jobbar som fritidspedagog å sitter inte heller ner långa stunder på jobbet. Ska prata med min BM om det där känner jag.

getingmidja
    vad ska gyn. göra då? Opera bort?

• getingmidja
    SvXrt---> Jo, det lär väl bli op. i så fall.
  • Kärleksbarn

Jag har också råkat ut för denna åkomma....vist är det jobbigt men ibland är det skönt efter att man legat en stund. Hade inte så här med min förra graviditet och hoppas att det försvinner sen. Inge kul och känna sig öm och svullen mellan benen. Jag tycker det ser ut som man fått ett man ligt kön numera

Inge kul!

Svar på tråden hur lindra åderbråck i underlivet