Mallorca-Alcudia?
Funderar på att resa dit med våra barn, 1,5-åring och 3-åring.
Vill ha hotelltips samt alla möjliga andra tips och varningar!
Funderar på att resa dit med våra barn, 1,5-åring och 3-åring.
Vill ha hotelltips samt alla möjliga andra tips och varningar!
Puffar för vi har samma tankar, fast med vår då 2,5 åring. Funderar på att antingen ta charter eller boka flygstolar med fly me och boka lägenhet själv.
Ingen som varit där?
hej vi var där i sommras vi var på estrella de mar i alcudia vi åkte med fritidsresor det var kanon fint åker gärna dit igen
Vi var där sommaren 2005. Vi bodde på Ving resort Viva Tropic. Det var verkligen jättebra, dock en lite längre promenad från stranden.(ca 1 km eller kanske 600 meter).
Vi hade inte barnen i Vingklubben då det ändå var full fart med alktiviteter för barnen på svenska på hotellet. Poppis var bufo(ngt grönt djur) som uppträdde och shovade varje kväll. Rummen vaer bar och servicen med.
Vet att de hade ett Ving Resort direkt på stranden och det var jättebra det med(har jag hört).
Vi var runt i Palma och gamla Alcudia och vi trivdes jättebra.
jag gillar visserligen Grekland bättre, men vi gifte oss på Mallis, Svenka kyrkan.
Jag rekommenderar er verkligen att åka dit. Mysig stad, underbar strand och trevliga människor.
Ha en skön semester!
Claudia
Oj, jag skrev så snabbt att stavningen inte var det finaste...för långa naglar som träffar fel tangenter...
Vi var där i somras. Kanonställe! Bodde också på VivaTropic med Ving. Kanonhotell. Fast det var aktiviteter en gång i timmen och då basunerade de ut det i högtalarna, det kan ju vara både på gott och ont. Upplevde inte att det var långt till stranden, tog ca 5-10 min att gå.
En perfekt sak när man har barn: Många av restaurangerna ligger alldeles kloss an standen. Medan vi väntade på maten kunde vår flicka springa runt och busa där. Skulle gärna åka tillbaka!
Inte "standen", stranden!!
Inte "standen", stranden!!
Två gånger också...
Har tittat lite i olika kataloger idag men vi tycker det är himla dyrt överallt. Ändå har vi tittat på maj-juni då det ändå är lite billigare.