• BIG DAD

    Utanför Stockholm

    Någon som har ett bra förslag på någon stad cirka 2-5 timmar med bil från stockholm som är trevlig att bo i?

  • Svar på tråden Utanför Stockholm
  • Planet Bob

    En som ligger nästan två timmar från Stockholm är Katrineholm. Det är en liten stad med bra potential. Bra kommunikationer till huvudstaden om så krävs.

    Eftersom jag själv bott där så måste jag ju göra lite reklam för staden.

  • D4N13L

    Göteborg? (Ligger ju faktiskt inom tidsramen)

    Själv bor jag i Västerås, trivs finfint. Men det kanske är för nära? Är ju bara 1h till sthlm härifrån

  • masterM

    Hej! Va i halmstad nu under julen. gullig småstad med lite storstads syndrom. Mycket barnvänligt med mycket grönska(under sommmar tid). Dock väldigt blåsigt då det ligger nära vattnet.

  • Dofilus

    Bor i Köping 15mil från Köping. Trivs bra, lagom storlek för att ha barn i tycker jag. Och så är inte huspriserna groteska heller. Jobbar f.ö i Sthlm

  • Tyrell

    Märsta.
    Ligger visser visserligen utanför tidsramen, men om man åker långsamt kan det nog dra ut till 2 timmar. Väldigt trevligt litet samhälle och en kommun som gör väldigt mycket för sina invånare. Just nu lite dåligt med dagisplatser

  • Benganfans

    Nyköping. iofs bara 1 timmes bil färd från sthlm en liten stad men allt finns nu när clas olsson öppnade i november. dom har börjat komma på att man kan ha söndags öppet på stan nu oxå...

  • Biodlaren

    Strängnäs är en fin stad att bo i, själv bor jag i Stallarholmen utanför strängnäs.

  • Benganfans

    Många sörmläningar som tycker att deras stad är bra...

  • swartling

    Mälardalen eskilstuna & västerås strängnäs enköping mm

  • JonsteR

    Jag är på det hela taget nöjd med Jönköping. Ligger rätt till i Sverige.

  • nortan

    Själv bor jag i Norrtälje ca 7 mil norr om Stockholm. Man slipper storstadens stress samtidigt som det är väldigt bra kommunikationer med huvudstaden. Ca 1 timmes bussresa och bussarna går normalt var 20:e minut, i morgon- och kvällsrusningen var 5:e minut.

Svar på tråden Utanför Stockholm