• mickeymouse

Vart har ni bott på Mallorca, Alcudia

Hejsan!!
    Nu har vi nog bestämt oss, semestern kommer nog att bli på Alcudia i år igen . Varit där några gånger innan. Det är ju så fint. Vart har ni bott? Vi har bott på alcudia garden och las gaviotas. Kikat på Blue village estrella de mar, någon som bott på det? Känns som priserna gått upp...27000 skulle det kosta för 2 vuxna och ¨1 barn i Juli 2 veckor. Och då har vi inga avbeställnings skydd eller något extra.
    Ha Det!! ///Jenny

• Svar på tråden Vart har ni bott på Mallorca, Alcudia
  • Marija79

När vi var på Mallorca så bode vipå Bahia Garden i Alcudia, det heter numera Viva Bahia och vi rekomenderar det varmt!
    Det är ett lägengetshotell ****, trevlig personal, aktiviteter för barnen och strandläge! Perfekt!
    Kolla på Ving, det är deras hotell, när vi åkte så åkte vi med always men numera är ju VING och Always samma bolag.

• Elli47

Vi var till Alcudia när äldste var 2½ år och yngste var i magen, vi tog en sista-minuten på 1 vecka i maj 2002 och det kostade ca 6.000 kr totalt för alla tre och vi hade himla tur och hamnade på Fritidsresors hotell, minns ej vad det hette. Men Alcudia är ett resmål som jag rekommenderar varmt, jättebra för barnfamiljer och själva ön är jättevacker!

• memlis

Hejsan!

Jag har varit på Mallorca och Alcudia några gånger. Vi har alltid bott på Vings hotell. Nuevas Palmeras och Princessa. Jag älskar verkligen Alcudia och måste ta mig dit snart igen!

• karres

Vi bodde på hotellet Bellvue Ev fel stavat. Vi åkte hela familjen visserligen i Oktober men hade all inclusive för 6pers i två veckor. Det kostade oss 29000kr. Det var lågsäsong men vi badade i havet och solade helatiden.

• 3busungar

jag har varit på mallorca ,alcudia..kommer tyvärr inte ihåg vilket hotell o så..

• mickeymouse

Tack för alla svar...har man varit i Alcudia så vill man alltid dit igen

• memlis

TS: Kunde inte ha sagt det bättre själv

• Coockie

Vilken e den bästa tiden i Alcudia?+ juni eller??

sanne....de va så länge sedan vi va där..längtar

• Marija79

Jag tyckter arr det är bäst att åka dit i slutet på Augusti Vattnet är varmt och skönt och inte lika stimmigt som under Juli månad direkt...

• mickeymouse

coockie: Skulle säga Juli eller Augusti. Har varit där i juni, regnade 6 dagar av 14. Kan vara lite ostadigt i Juni.

• memlis

Har varit där i början på juli och i mitten på juli. Om man inte vill trängas med alltför mkt folk skulle jag rekommendera början på juli

• Pebbles82

Augusti skulle jag säga var den allra bästa tiden, slutet på augusti, värmen finns fortfarande, men folket har börjat avta... :)

Oj - vart har man bott? Las Piramides, Nuevas Palmeras, Estrella del Mar, Bellevue Hotel, Las Gaviotas, Viva Bahia, Sol Alcudia Center, Eden Lago, Eden Alcudia och såklart några som jag har glömt.. Det jag irriterar mig mest på att jag glömt är det som ligger nerför Bellevuegatan vid stranden - stort och brunt.
    Jag har alltså varit där väldigt många gånger, även bott där i smärre perioder när jag var mindre... :)
    Älskar mitt Mallorca, men har tyvärr inte varit där på några år nu, inte heller blir det någon resa iår.

• erika85

Åh jag har inte varit dit sen 95 men jag längtar fortfarande tillbaka! Har varit på andra ställen sen dess men inget som slår Alcudia! Hotellet vi bodde på då hette Dunas park tro ja, ägs av iberostar nu tro jag. Helt perfekt, alldeles vid stranden.

• Tania

Vi bodde på Viva Golf när vi var där 2005. Mycket bra!

• Pebbles82

Jag hade fel, verkar som att det blir en resa till Mallorca i sommar, i början på augusti några veckor, Tamarindos tänkte vi bosätta oss på! Underbart som jag längtar! (Måste bara boka först!)

• nyssa

Vi har bokat på Fritidsresors Orquidea playa i sommar. Någon som bott på det hotellet?

• Ashly

Vi var förra året i början av maj och det var för tidigt. Inte så varmt som jag önskade....
    Har tänkt åka i slutet av juli nästa gång. Vad tror ni om värmen då? Är det kanske FÖR varmt då...?
    Hotellet hette VIVA TROPIC och vi var jättenöjda! (ving)

• Pebbles82

Augusti är varmaste månaden, men det är inte ovanligt att det ligger mellan 32-38 grader även i juli - dock kan det faktiskt regna en hel del också. Allt beror ju på vad man tycker är för varmt!
    Viva Tropic är väldigt trevligt!

Svar på tråden Vart har ni bott på Mallorca, Alcudia