Hur länge sover ditt barn i streck?
Våran 13 månaders sover max 2-3 timmar i streck.
Det kan inte vara normalt?
Våran 13 månaders sover max 2-3 timmar i streck.
Det kan inte vara normalt?
Vår dotter som är 1 år o nån vecka sover från ca 21 till 08:30 vaknar oftast en gång under natten o vill komma över till vår säng där hon somnar om på en gång.
Jo, mycket sånt är normalt. Men antagligen har han/hon fått in nån vana som säger att den ska vakna, typ att den ska äta vissa tider, eller att det i allmänhet händer något vid den tiden. Det går ofta ganska lätt att vänja av barn med ovanor, man måste bara veta hur, prata med barnmorskan. Dom brukar hjälpa.
Svårt att säga vad det beror på när man inte vet mer, men ni kanske ska byta rutiner, låta barnet sova mindre på dagarna kanske, få in en riktig natt-rutin. Som sagt, jag vet inte hur ni gör.
Helt sjukt, hur f-n kan man ha en sån tur?
Min syrras är 10 mån och sover mer än hon är vaken..
Mina barn har, från att dom var runt 2-3 månader, sovit 12 timmar eller mer varje kväll/natt..
Minst 12-13 timmar.....sen dom var 2 och 3 månader.
min son är 3 och har haft långa perioder när han sover bra, sen gått ner i en svacka och vaknat mycket. allt sånt förändras, speciellt om livet förändras mycket tex att börja på dagis eller liknande. När han sover dåligt på natten har det hjälpt att dra ner på vilan på dagen, de behöver olika mycket sömn i olika utvecklingsfaser.
Vår dotter är 18 månader och sover ca 12 timmar i sträck på natten. Kommer inte ihåg hur länge hon gjort det, men det är nog sen hon var ca 10-11 månader ungefär.
Min son har sovit ca 12-13 timmar i stäck sen han var ca 6månader....
Min son sover från kl.19 till ca 8:30. Han har sovit hela natten sedan han var en månad. När han var sex månader började han sova lite oroligt, men då flyttade vi in honom i ett eget rum och efter det fortsatte han att sova hur bra som helst.
Kan också tillägga att han sover minst en timme på förmiddagen och en på eftermiddagen. Däremellan är det dock full rulle.