• happy2

Propp stopp!! OOOOnt!!!!! Plågsamnt!

Ja jag har de vanliga fenomenet med förstoppning o värre blir de för varje vecka,, Och de gör riktigt ont i magen och de ger både magkninp och retar fram sammadragningar hela tiden så man går och grinar för minsta lilla rörelse,,

Har kört med allt för att hålla igång magen,, Alla huskurer som finns,, Har även pröva vatten lavemang och microlax, Bulkmedel,, men bebben ligger så att avföringen har svårt att pasera nu,, Har börjat små blöda oxå från tarmen,,

jag e i uppgivet tillstånd och på gränsen på panik,, Vill inte nu,, Vill ha bort allt från magen,,,

Känns som om jag spricker snart,,, Vad finns de att göra?

• Svar på tråden Propp stopp!! OOOOnt!!!!! Plågsamnt!
  • hallon82

hej va jobbigt du har det du kan ju prova katrinplommon, fiberrik kost, lactulos(finns receptfritt på apoteket), motion om du orkar och kan hoppas att det blir bättre för dig

• Texas 06

Led av detta i över en vecka i sommras, vill verkligen inte hamna där igen.
    Så jag lider med dig om det nu hjälper lite.
    Jag provade allt i laxermedel väg som fanns på apoteket men ingenting hjälpte. Så till slut köpte jag mig en påse katrinplommon (Tycker det smakar skit men vad gör man inte ), OCH det hjälpte faktiskt, bara efter nån dag, plus mycket vatten.
    Lycka till!!

• happy2

Tack tjejer: Men de är just de huskurena jag har försökt mig på,, Jag år nog kontakta bm om hjälp i morgon för detta 'r ju horibelt

• Triple Trouble

lactulos fungerar bra för
    dottern i allafall. Annars får du köpa microlax och spruta upp.

• Blondie 68

När jag hade det som värst tog jag 15 droppar laxoberaldroppar. Man skall igentligen inte ta dom när man e gravid men men men. Nöden har ibland ingen lag

• Lepa

Åkte in akut till sjukhuset för en månad sen med smärtor i magen pga att jag en irriterad tarm. Vanligt då med förstoppning o liknande, fick då med mig en rektallösning som heter KLYX som visst ska vara jättebra. Har dock inte behövt använda denna eftersom magen har kommit igång lite bättre nu. Äter fullkorns ringar med mjölk som sätter igång magen ordentligt på morgonen. Försök att minst 3 gånger om dagen äta fullkornsbröd o massor av frukt o vatten...du har säkert provat allt detta men det räcker inte att testa en eller två dagar!!! Tex katrinplommon eller fikon måste man äta ett tag för att ge reaktion till vissa. Du måste hålla på o äta sådana saker ett tag...bara ett tips!

• Noali

Precis som Lepa här ovanför fick jag åka in akut pga magsmärtor. Det var i vecka 15 och jag var helt säker på att allt hopp var ute för bebisen. Träffade världens bästa gynekolog som gjorde ultraljud och konstaterade snabbt att jag var förstoppad och att allt var finemang med bebisen. Hon rekommenderade KLYX som jag köpte med och tog hemma. Hej och hå! Vilken underbar medicin. Efter det har tarmarna skött sig ganska duktigt.
    Min kille tyckte att det var väldigt roligt att magvärken orsakades av förstoppade tarmar och påminner mig fortfarande (12 veckor senare) om söndagen då vi fick åka till akuten för att jag inte kunde bajsa. Han är 34 år.

Så mitt tips: Testa KLYX, om du inte redan gjort det.

• Lepa

Noali, bra att man har graderats med KLYX om det skulle bli en redig förstoppning i framtiden...nu är jag glad om jag kan gå på toa en gång om dagen ;) Tänk att det kan göra så man mår bra resten av dagen...

• aminta

Frukfiber , en grön ask du kan köpa på hälsokostbutik. Den fungerar alltid på mig, viktigt att dricka mycket vatten tillsammans..annars kan det förvärras. Lycka till !

• Kajsa3

Relaxit funkade för mig för att lösa upp det hårda. Dock behövs det nog fyllas på med katrinplommon matvägen för att inte få samma problem nästa gång igen....

• svalan77

Om du äter järntillskott kan det bero på det, om man börjar blöda från tarmen kan man ju verkligen undra om det är värt att knapra järntabletter. Jag har slutat med det och hb-gick inte ner särskillt mycket men magen fungerar mycket bättre.

• Lepa

Frågan är om man blöder från tarmen eller från öppningen! Om man är hård i magen o får blod på pappret är det oftast öppningen som blivit irriterad kanske pga hemorrojder! Om man nu bajsar blod är det en helt annan femma...

• Astarte

Drick katrinplommonjiuce ist för de torkade frukterna. Efter en hel flaska är man fit for toan.

• happy2

Tack tjejer för era goa råd Ska tll apoteket och köpa de där klyx som jag läste om ovan här,,

jag har inga hemoröjder ha de sagt utan,, jag när jag har haft en jobbig mage som inte sköter sig ordentligt så uppstår en inflammation i tarmen som gör att slemhinnorna blöder och de kan bli stora sår tyvärr, De i sig gör fruktansvärt ont,, Jag äter inga järntillskott just för att magen inte tål den påfrestningen som blir När denna lilla krabat har kommit ut så ska jag änterligen få utrett vad som inte funkar i magen,, om jag har någon allergi mot något eller vad som e problemet,,

Tack en än gång!!

• Astarte

Jag kan tipsa om att dricka aloe vera efter förlossningen. Dricker det mot sårig tarm och mår superbra! Det är en juice som faktiskt läker. Enda hälsokosten som funkar, enligt mig

• happy2

Hej igen!! ÅÅ jag har fått tillfällig lösning på stoppet nu i allafall Köpte något som var för tillfällig förstoppning som tog runt 6-12h innan de gav verkan,, men vad skönt att de hjälpte Men ack vad smärtsamnt de är när de börjar röra sig,, Magknipen känndes som man skulle beskriva tarmvred,, Aj aj!! Men nu är de ok,, magen har fått lugna sig efter en rätt ordentlig tömmning

Astarte: Tack för tippset om de där efter förlossningen,, bra att förbereda sig till de oxå

Svar på tråden Propp stopp!! OOOOnt!!!!! Plågsamnt!