• Anonym

Äta lunch med det motsatta könet?

Är det ok att förbjuda sin partner att äta lunch med kollegor av andra könet?

Vad hade du gjort om du fick det ultimatumet av din partner?

• Svar på tråden Äta lunch med det motsatta könet?
  • cloudberry79

Jag hade nog skrattat honom rakt upp i ansiktet och undrat om han var riktigt klok! På min arbetsplats är vi både män och kvinnor, vad ska jag säga om vi ska äta flera tillsammans? Nej, jag får inte för min sambo?

Ängeln Adrians mamma
  • Deana

Ja du jag skulle bli skitarg...det betyder ju att det inte finns tillräckligt med tillit...det viktigaste....förstår inte riktigt hur en lunch skulle kunna vara en fara...min sambo äter lunch dagligen me både manliga eller kvinnliga kollegor..

• Ahtena

hmm, alltså som du skrev det skulle jag också undra om partnern hade "alla hemma".

Men däremot så skulle jag nog ogilla om sambon gick ut på "tu man hand" för att äta lunch.
    SKulle dock INTE förbjuda, men som sagt ogilla om det bara var han och en kvinnliga kollega.

Mamma till Matilda-02 & Elias-06
  • Anonym

Inlägg 3. Vad menar du med tu man hand?

• Anonym

Inga fler synpunkter från någon?

• cloudberry79

Alltså, i mitt jobb kan det hända att jag måste planera något eller gå igenom något med någon av mina kollegor, ibland någon av de manliga (vi är ca 50/50 män och kvinnor). Det passar ju ganska bra att göra sånt över lunchen, då vi inte träffas så mycket under arbetsdagen. Jag tycker att det är konstigt och begränsande att ställa ett sånt ultimatum! Även om det gäller lunch ensam med bara en person av det motsatta könet. Varför kan man inte helt enkelt lita på varandra, och sluta med såna här dumheter?

Ängeln Adrians mamma
  • Dollars matte

Nej, det är inte ok att förbjuda något sådant! Varför ens tänka tanken? Hur mycket kan hända ute på restaurang? Eller i arbetsplatsens lunchrum där folk springer ut och in hela tiden?
    I så fall skulle jag få äta lunch ensam jämt eftersom jag är enda tjejen på företaget, hur kul vore det?!

• Ahtena

Alltså om det bara är partnern och någon av det motsatta könet...
    DET skulle jag ogilla, skillnad om det är fler personer som är ute & lunchar tillsammans...

Anonym skrev 2007-01-02 22:39:01 följande:
    Inlägg 3. Vad menar du med tu man hand?
    Mamma till Matilda-02 & Elias-06
  • Anonym (knepigt...)

hur lite litar ni på era respektive?? ÄTA lunch med en kollega vare sig det är en man eller kvinna -  ge er?!? Det verkar som om det är någon hysteri runt att dom ens pratar med det motsatta könet - har era respektive inga vänner alls av motsatt kön? - får dom ens PRATA med sina kollegor av motsatta könet?

JAG tycker det hela börjar gå till överdrift när man förbjuder någon att äta lunch med en kollega??? Även på tu man hand, dom kanske har kul i hop på en "kompis" nivå, alla kvinnor/män ÄR inte ute efter något mer än en lunch! - jag skulle precis som inlägg no 1 skratta högt!

• Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-01-02 22:31:20 följande:
    Är det ok att förbjuda sin partner att äta lunch med kollegor av andra könet?Vad hade du gjort om du fick det ultimatumet av din partner?
    Näe, det är inte ok. O skulle min man säga så till mig så skulle jag skilja mig.
    //2007-here I come!
Svar på tråden Äta lunch med det motsatta könet?