• Tossian

Nån som har råkat ta dubbel dos av sertralin?

JAg glömde bort att jag hade tagit 75mg sertralin så jag tog samma dos igen efter en timme! Nån som har lyckats eller borde jag vara orolig, jag är helt yr just nu??

• Svar på tråden Nån som har råkat ta dubbel dos av sertralin?
  • faster

ja hade ringt sjukvårdsupplysningen lr apoteket för o höra mej för..
    ja äter Paroxetin för min PÅ

• Anonym

Jag tog 150 mg sertralin som mest när jag åt det men det var ju efter en succesiv upptrappning av dosen. Du är definitivt inte förgiftad! men när man ökar dosen kan risken för biverkningar öka. T ex myrkrypningar, yrsel, illamående etc. Jag gissar dock att det krävs att man ökar dosen under en längre tid än bara en endaste gång för att man ska få besvär men ring sjukvårdsupplysningen och kolla så du känner dig trygg!

• Anonym

Jag har tagit dubbel dos flertalet ggr, men jag går på 50mg sertralin normalt, alltså har jag fått i mig 100mg de gångerna... Inget har hänt med mig. Får jag fråga om du åt sertralin under din graviditet? Pojkvännen o jag funderar på att starta bebiverkstad, men jag vågar inte sluta med zoloften.. Skulle hellre amputera ena foten än att må som jag mådde tidigare.. Hur gjorde du?

• Tossian

faster: jag ringde sjukvårdsrådgivningen, men dom trodde inte det var någon fara, men jag skulle ringa till giftinformationen om jag skulle må dåligt Men det gick bra tog ett tag att somna för att jag var så yr bara tack för omtanken!

Anonym: jag hade inga mediciner under graviditeten mmin PÅ kom ca 8mån efter förlossningen

Men gör ett inlägg och fråga, finns nog många som har ätit medicin under graviditteten *lycka till*

• Flygfotogen

Har lyckats med det ett par gånger. Yrsel och allmän förvirrning, går bort om man sover lite. Inte så skoj direkt. Jag ska nog skaffa mig en pillerransonskartegrej eller vad de heter.

• Tossian

Marsch: HAha jo jag ska nog oxå skaffa mig en sån

• Flygfotogen

Kanske finns den gamla efter mormor kvar? Hmm... Hon var inte ens i närheten lika dement som jag är och då var hon ändå 83 när hon dog. Själv är jag 21. Vad var det jag höll på säga nu igen?

Svar på tråden Nån som har råkat ta dubbel dos av sertralin?