• Fastidious

Magsår + graviditet?!

Har du haft magsår samtidigt som du varit gravid? Hur gick det?

Jag ska till läkaren snart för att få medicin utskriven.. och är lite orolig. Denna gång känns magsåren så mycket värre än när jag hade det för 2,5 år sen...

• Svar på tråden Magsår + graviditet?!
  • Pernilla3

Jag hade det och det var det värsta jag varit med om. Mådde dåligt och kunde inte äta annat än flytande, kräktes blod och fick så sura uppstötningar att det smakade som om jag snabbsat 40 % sprit. testade positivt 20 feb 2004 och började må dåligt i början på mars och blev inte bra förrän i maj. Åt monsterdoser av losec.

Men efter det var jag bra hur länge som helst!! Restten av graviditeten fortgick utan några komplikationer.

Nu är jag gravid igen i v6 och är orolig att drabbas igen. Har en läkartid på måndag ang detta.

Ofta förvärras magsår och dylikt av just graviditeten.

Hoppas det går bra för dig. Vet exakt vad du går igenom.

Kramar

• Fastidious

Ok! Ja jag är ju i vecka 7 nu och detta har förvärrats drastiskt bara de senaste dagarna. Jag visste inte alls att det var vanligt med återfall av magsår vid graviditet.. Men har hört det flera ggr bara idag.
    Har fått medicin nu iaf.. Andapsin. "Supermedicinen" Losec fungerar tyvärr inte på mig..

Hoppas verkligen att denna fungerar nu då!

• Pernilla3

Andapsinen mådde jag riktigt illa av, men vi får hoppas att det funkar för dig!

• Fastidious

Näe..det gick åt helvete här med. Kräktes 6 ggr igår sen jag ätit medicinen och fick inte behålla nån mat alls när jag väl somnade kl03 i natt. Ringde dr idag får se om han kan hitta på nåt annat för mig att äta...

• Pernilla3

Usch då! pantoloc ska ju vara bra..men jag vet inte om det funkar när man är gravid. men det väl säkert läkarna. Håller tummarna nu! Vilken vecka är du i?

• Pernilla3

Ok var inne och kikade såg att du gått en vecka längre än mig. När startade den här skiten då? är livrädd att drabbas av helvetet en gång till.

• Fastidious

Det började för några dagar (precis när jag gick in i v7 ung. i lördags lr nåt) när jag började vakna på nätterna och ha ont i magen. Före det så hade jag "bara" vanligt gravidsug efter mat...och då lindrades det ju av maten också..det gör det inte längre.

Svar på tråden Magsår + graviditet?!