• AleXalie

Tips till barnrum

Hej och god fortsättning.

Jag skulle vilja ha in alla tips och idéer till ett pojkrum samt ett flickrum.
    Vi ska göra om i deras rum och självklart finns det ju oändligt mycket att välja mellan

Självklart är ju jag inne på en viss linje men det är ju så lätt att köra fast i samma tankar.... det vore roligt med något nytt!

Bilder är så klart det allra bästa men beskrivningar går också bra.

Jag har en tjej på 3 som är   v ä l d i g t   tjejjig och en kille på 5 som är  v ä l d i g t  grabbig.

* Jag älskar livet och är tacksam för det jag har! *
  • Svar på tråden Tips till barnrum
  • AnneLine

Är det nånting som du tänkt på eller som du gillar mer, lite svårt att ge tips när man inte vet vad du gilar liksom..

♥ Christian är mitt allt ♥
  • Sofie1979

Hej!

God fortsättning till dig oxå!

Jag har bilder på min dotters rum, hon fyller 2 år nu. Hennes rum är nästan klart ska bara måla om det i rosa och sätta upp hennes fina sänghimmel ovanför hennes säng samt sätta upp wallisar

Försök kom på något tema som de gillar och ha det i rummet, wallis gör det roligt, måla en fin färg på väggarna. Fina lampor.

Här är ett förslag till pojkrummet: http://www.halens.se/ProductPage.aspx?mid=2519&pid=015126

Detta har min dotter: http://www.halens.se/ProductPage.aspx?mid=2519&pid=015122 så fint

www.inreda.com finns fina wallis!

Ikea har fina lampor

Hälsningar Sofie

• AleXalie

Tack för förslagen........

Tema vore ju rätt bra....

Jag vill absolut inte att det ska bli för rörigt. Gärna enfärgat med något brytning på någon vägg.... sedan fylls ju rummen av färger av leksaker, mattor och gardiner.

Har ni några bra förslag på förvaring. Bokhyllor i all sin ära men jag vill gärna ha det mesta i deras nivå så de kan välja själv........

• Sofie1979

Varsågod!

Isabelle har en matta från Ikea som är rund och stor från Ikea som är perfekt för henne att sitta och leka på. Sen har jag de gardinerna jag visade...

Kanske nån leksakskista eller Ikeas bokhylla Lack expedit? Den kan man lägga ner på bredden så blir den inte så hög och sen kan man ha  backar från Ikea som finns i en massa fina färger eller några fina korgar i.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&parentCats=15561*15639*15651&categoryId=17066&productId=11499&chosenPartNumber=40047675

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=2&productId=60874&langId=-11&categoryId=16260&chosenPartNumber=80098516

• Sofie1979

Oj, den ena länken funferade inte men det är Ikeas Lack expedit hylla, den som är 149*79 cm tror jag den var, den kan man lägga ner på bredden, så blir den i dina barns höjd.

• AleXalie

Vilken toppen idé !... att lägga ner hyllan..... finurligt!

Jag har även en fundring på att måla deras dörr i annan kulör än dörrarna i resterande huset. Råsa och blå...... inte skrikigt men ändå lustfyllt.... 
    Vad tror ni om det? Eller blir det löjligt?

• pemsan

jag har precis inrett mina söners rum. Blev väldigt nöjd!

Sebastians rum  Sebastians rum  Benjamins rum  Benjamins rum

• carro 27

Pemsan: Kanon fina rum du har gjort! Kul att se att det kan bli så bra med vitt rum ändå och bara ha en fond vägg i någonannan färg. Precis så jag tänkte göra också nu när vi flytta till hus, fast här bli det vitt och rosa.

• AleXalie

Åh tack så mycket premsan.... jättefint! Förstår att du blev nöjd

Mera tips, mera tips 

• james
    Mer av rummet.
    Läs, mys, bus hörnan.
    Här sover jag.
    Mitt rum.
    Har gjort om i min sons rum, han är ju yngre än dina barn men du kanske får nått tips.Glad
Svar på tråden Tips till barnrum