Blir man täppt i näsan pga graviditet?
Jag är helt täppt i näsan, sitter med min nässpray dygnet runt :) Är det graviditeten som gör en nästäppt? är i v10. Har varit det ett bra tag också.. eller är det bara en förkylning?
Jag är helt täppt i näsan, sitter med min nässpray dygnet runt :) Är det graviditeten som gör en nästäppt? är i v10. Har varit det ett bra tag också.. eller är det bara en förkylning?
ja har vart täppt i näsan sen vecka 15 ca.
inge kul alls, men d e vanligt att man blir täppt i näsan
Japp, det kan vara graviditeten. Kul va, för det ger sig sällan - har själv haft så i en evighet nu. Men de flesta säger att så fort bebben är ute så försvinner det.
Jag har varit jätte täppt sen v 30 ungefär... Jätte irriterande då jag bara vill använda nässpray men jag gör det inte, fast jag får halvpanik när jag blir täppt....
Japp,det beror antagligen på graviditeten.
Jag var också ständigt täppt i näsan när jag var gravid. Det är tydligen vanligt att man blir det.
Grattis till bebben i magen!
Ta hand om er!
//Marina
kan man få nästäppa så pass tidigt som jag har fått?
Jag har snörvlat på en stor del av graviditeten, men nu är jag dessutom förkyld, så det är ju extra roligt...
en fråga till :) är det farligt att använda för mycket nässpray? nu menar jag inte 20 ggr om dagen utan om man tar det 2ggr om dagen i flera månader?
Javisst kan du få det tidigt eftersom det beror på hormoner o kanske oxå på vätskeansamling fast den delen vet jag inte säkert.
Japp, det är förmodligen graviditeten som gör dig täppt.
Slemhinnorna i näsan svullnar vid graviditeten & därmed blir du täppt.
Tänk på att inte ta nässpray i mer än 10 dagar... Jag tog nässpray i tre månader, sedan skrev min doktor på MVC skrev ut en allergimedicin som hjälpte mot mina svullna slemhinnor i näsan.
Nästäppan försvinner någon dag efter förlossningen
Nässpray är inte farligt för bebben, men du själv kan bli beroende. Finns nån tablett man kan få istället om det blir för jobbigt.
kan jag bli beroende? så man slutar aldrig att vara täppt i näsan om man tar det för länge?
Ooooo ja! Tyvärr...
Har nu varit täppt sen runt vecka 15 och är i vecka 33. Prata med din BM om att få Rinexin eller någon coritsonspray istället för vanlig nässpray. Annars förstör du dina slemhinnor i näsan.
Nä det kan man väl säga. Man blir beroende av sprayen för att slemhinnorna blir beroende av medel utifrån för att inte vara svullna. INte kul, har själv varit det. Men det går ju att sluta, bara att låta bli sprayen i nån vecka o lida med täppan
ojdå.. jag ska på inskrivning på måndag så då kan jag juh prata med min bm & höra vad hon säger?
Jag har varit beroende av nässpray blivit av med denna fula ovana, men jag fick kortisonspray så jag inte var så svullen i näsan... Min nästäppa beror oxå till viss del att jag har på ena sidan en för trång näsborre... Ja ja vad jag tjattrar
Är kortisonspray samma sak som nässpray? vad är skillnaden?
Nää det är det inte...Jag fick den mest för att nässprayen åkte uppoch ner i min ficka... Den minskar svullnaden lite grann
ah okej.. ska prata med bm på måndag :) tack för era svar =) nu kan jag skylla på bebben hihih =)