• chemistry

Väggfärg i brunt el mörkbeige?

Håller på o planerar inredning i vårt hus och vi är inne på att i arbetsrummet ha brunt. Till det tänkte jag vita detaljer. Möblerna är i björk.
    Är det någon som har bilder på bruna rum, eller tips på vilken färg som är fin på väggar? Gärna sån där färgkod så man sen kan kolla i affären.
    Eller finns det nån bra hemsida där man kan kolla på färger, har varit inne på de vanliga men inte hittat någon inspiration alls.
    Tacksam för tips!

• Svar på tråden Väggfärg i brunt el mörkbeige?
  • Sofie1979

Kolla gärna in i mitt bildgalleri, där har jag en fin lite mörkare caffe latte som jag älskar i mitt vardagsrum! Kan fixa fram färgkod senare idag om du är intresserad.

Hälsningar Sofie

• chemistry

Tack för titten. Men jag hade nog tänkt mig ännu mörkare. Liknande den du har fast lite ljusare tror jag ska vi ha i vardagsrummet, den är jättefin!

Någon annan m tips?

• pepsimax

Vi har mörk brunt i v-rummet(kanel heter den)och bara älskar den färgenGlad

• chemistry

pepsimax, är det tapet eller färg? Ser ut som tapet. Vad är det för märke eller vad det heter?

Förut kunde man se fina färger på Mios hemsida och även vad de hette. Saknar att man inte kan det längre.
    Behöver verkligen inspiration!

• pepsimax

Det är färg som vi målat på tapeten.Märke vet jag inte och som sagt den heter Kanel.

• Nebulosa

Sofie1979: Jag är intresserad av färgkoden .

• Sofie1979

Nebulosa: Ska fixa den till dig senare under dagen, är inte hemma just nu.

• arianne03

Hm, ska försöka fixa...men du kan kolla på nyansen i färgaffären iallafall.

De är dock ganska mörk, man måste ha massa lampor

• pepsimax

Chemistry-Färgen var Mio/Nordsjö

• nanna74

målade hallen i en färg som heter troll. jag är jättenöjd. bild finns i galleriet

• Tulip

Jag har en röd/brun fondvägg i mitt sovrum. Bild finns i galleriet.

♥♥♥ vecka 34 ♥♥♥
  • pemsan

Jag har målat en mörkbrun fondvägg och de andra väggarna beiga. finns i galleriet!

• chemistry

Det är jättefint att kombinera brunt och beige så. Jag tänkte nästan ha hela rummet i brunt men kanske blir det mörkt?

Har kollat upp Mios färger nu iaf, de har många fina faktiskt, får kolla vidare sen i färgaffären.

• Sofie1979

Nebulosa: Här är färkoden jag lovade S 3010 -Y 40R Sorry att det dröjde! Märket är Alcro.

H/Sofie

• Sussie77

Chemistry:

Vi kommer ha brun fondvägg samt schablontrycket Peking i guld på fondväggen i vårat sovrum, och resten av väggarna vita.
    Har inte gjort det ännu, så jag har tyvärr inga bilder.

Om du tittar på färger på datorn, tänk på att färgerna inte alltid visas exakt, beror på vilken upplösning osv du har på bildskärmen.
    Färgen kan med andra ord se olika ut beroende på vilken dataskärm du tittar på.

• chemistry

Wow vad fint m schablontryck i guld!
    Jag är också inne på schablon fast i ett annat rum.
    Kan man köpa på nätet eller? Jag har kollat i en färgaffär fast där hade de inga schabloner.

Svar på tråden Väggfärg i brunt el mörkbeige?