• Johanna576

Vad är en studieförsäkran?

man ska ju lämna in en studieförsäkran till csn. men vad är det för något? när, var, hur får man den?

börjar plugga 22 januari, hinner jag få pengar den 25:e då?

• Svar på tråden Vad är en studieförsäkran?
  • Solano

Du får din studieförsäkran när du börjat plugga! Man får ringa eller hämta ut den på kansliet om jag minns rätt!

• Hannah76

Den får du ifrån skolan, det "bevisar" att du studerar. Nej du får tidigast månaden efter.

• Alicia05sMamma

Är inte det ett papper som visar vad du ska plugga, hur lång kurs/utb det är & vart den är ?

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Fidelis ad urnam

Studieförsäkran skickar du antingen in via post eller på csn.se sidan.
    Det är en försäkran du lämnar om att du ska gå på den utbildning du blivit antagen till.
    När du har lämnar din försäkran inväntar CSN skolans bekräftelse på att du faktiskt har varit där, ungefär 5dgr efter det får du dina pengar.

• pippo75

Ett "bevis" på att du verkligen studerar.
    I bland får man den själv vid uppropet. Men vanligast är nog att läraren buntar i hop alla som har kommit till den 22, sedan så skickar dom in studieförsäkran för alla.

• Solano

hannah76: men jag tror att jag fick pengar samma månad då jag pluggade!!!!

• Fidelis ad urnam

Hanna76: Fel, man får pengarna ca 5dgr efter det att du och skolan har lämnat studieförsäkran.
    Jag börjar den 22/1 och kommer få pengar runt den 27/1.

• Hannah76

Jag fick mina månaden efter, men det kan ha varit för att csn hade något strul, nästan alla fick det sent.

• Tokaungen

Om du har möjlighet att göra det via CSNs hemsida så går dte absolut snabbast! Studieförsäkran har jag alltid lämnat ett par dagar innan skolan börjat och det har aldrig varit några problem med det.

• Fidelis ad urnam

Studieförsäkran får man vanligtvis hem i samband med godkännandet av studielånet från CSN.
    Men som jag skrev tidigare kan du även logga in på dina sidor på www.csn.se och anmäla studieförsäkran där.

• Fidelis ad urnam

Jag börjar som sagt den 22/1 och kan lämna försäkran från och med den 15/1

• Springsteen
    Fidelis ad urnam skrev 2007-01-03 11:49:55 följande:
    Studieförsäkran skickar du antingen in via post eller på csn.se sidan.Det är en försäkran du lämnar om att du ska gå på den utbildning du blivit antagen till.När du har lämnar din försäkran inväntar CSN skolans bekräftelse på att du faktiskt har varit där, ungefär 5dgr efter det får du dina pengar.
    kan även lämna via telefon.... på Vissa skolor så kan du lämna studieförsäkran till CSN innan skolan har skickat in bekräftelse o på vissa inte...  men du får inte pengarna före de är gjort på båda håll...
Svar på tråden Vad är en studieförsäkran?