Hur sluta tjafsa
Jag och min man har varit tillsammans i 6 ½ år och gifta i 2, har en son på 15 månader. Nu är det så att vi har börjat tjafsa, eller vi har hållt på att tjafsa en längre tid säkert ett par månader. Vi bråkar alltså om småsaker dagligen, det är precis som vi irriterar oss på allt den andra säger. Säger inte att det alltid är hans fel men jag känner såklart att det oftast är det. Han är världens underbaraste inför alla släktingar och de ser mig som djävulen själv då jag säger vad jag tycker om tänker oavsett vem som hör.
Jag har bett min man gå i terapi med mig, se om de kan hjälpa men han totalvägrar. Försöker förklara för honom om han inte vill verkar han ju inte bry sig om vårt förhållande men han svarar knappt då. Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Det blir liksom småtjafs av allting som nu han låg och tittade på en film vi skulle se tillsammans och vi åkte till min syster för att surfa och så, sen när jag vill sitta och surfa blir han skitförbannad och börjar skrika åt mig... fastän vi skulle se den här filmen kl 21. Och då var bråket igång igen.
Är det någon som är med om samma? Eller har varit? Kan ni ge oss några råd? Det har gått så långt så jag inte vet om jag älskar honom längre just på grund av det här tjafset. Han har dessutom jättesvårt för att visa känslor och tex säga att han älskar mig. Kommer inte ens ihåg när han sa det till mig sist. När jag påpekar det så tycker han att jag tvingar honom att säga det... hoppas ni förstår och att det inte blev en massa svammel. Snälla hjälp oss.
Just nu är ett väldigt stort irritationsmoment att jag är rädd om vår son, han har varit sjuk i princip sen han föddes och ibland blir jag orolig att han fått tillbaka sjukdomen. Jag ringer då gärna till min man och vill prata med honom om vi ska ta ett prov på vår son just för säkerhets skull. Min man tycker jag överdriver allt om min son och att jag är jätterädd om honom och att jag är psykiskt sjuk på grund av detta. Jag tycker bara att jag är jätterädd om min son just för att jag vet hur jobbigt det är när han är sjuk och jag känner att jag inte har någon att prata med om detta. Jag får skäll varenda gång jag tar upp det med min man då han tycker att jag bara tjatar och att vår son blir sjuk för att jag tjatar om sjukdomar. "Det är klart att han blir sjuk när du säger att han är sjuk hela tiden". Jag vet att jag inte kan överföra sjukdomar med tankekraft men då han säger detta tar det väldigt hårt på mig.
Jag kan fortsätta i all oändlighet med att berätta för er, men det räcker så nu. Snälla hjälp oss. Det räcker inte att bara lova varandra att vi inte ska tjafsa mer för det har vi gjort 100 gånger och det hjälper inte... snälla ge oss bättre råd.
*en ledsen mamma som älskar sin son*