Högt progesteron prov
Hej!
Fick svar på mitt progesteron prov idag ( efter min andra dubbeldos pergotime) Det var på 190. Låter ju väldigt högt, men min gyn skrev att det låg helt normalt.
Någon som har erfarenhet?
Hej!
Fick svar på mitt progesteron prov idag ( efter min andra dubbeldos pergotime) Det var på 190. Låter ju väldigt högt, men min gyn skrev att det låg helt normalt.
Någon som har erfarenhet?
Det beror väl på när det togs men det är säkert som det ska. Du har nog haft en riktigt fin äl.
Hoppas det.
Någon mer med erfaranhet?
Vet du om du hade flera äggblåsor?
Jag gjorde vul dagen efter äl tyvärr... Tog min sista tablett igår och ska göra vul på tisdag. Ska man försöka byta till på fredag? (dag 12) för att se om man har flera äggblåsor...
Hm kan ju vara en idé.. Ditt höga prog.värde indikerar på flera äggblåsor. Tror jag har haft kring 70-80 som högst när jag tog pergo
Jag har ätit dubbel pergo-kur och hade ett värde på 90. Äntligen vet jag att jag haft äl, gjorde vul och hade bara en större blåsa. Jag undrar om nivån på värdet påverkar graden av PMS/gravsymptom. Jag har nämnligen mycket mer känning i mage och bröst än jag brukar (är på dag 30). Är det någon som vet?
Stina74: Jag vet inte om prog värdet och PMS/gravsymtom hänger ihop tyvärr. Jag hade iaf inga kännigar eller smärta trots det höga progesteron värdet.
Är man alltid överstimulerad om man har ett värde över 100? Innebär det att man släppt mer än ett ägg?
Nivån på progesteronprovet har ett samband med graden av symptom mellan ÄL och MENS såsom spända ,ömmande bröst.
Progesteronet sprider sig i kroppen efter ÄL och ju högre progesteronvärde desto starkare äl har du haft.