Behöver snabb hjälp om Gestapuran
Jag har inte haft någon mens sedan jag slutade med p-piller i oktober. Jag har ringt gyn och kommer att få en tid, men kön är ca 2 månader lång. Såsom jag har förstått det så ska man äta Gestapuran i 10 dagar för att framkalla mens i situationer som mig. För en del kan det räcka för att kroppen ska komma igång själv och få ÄL. Om man inte får någon ÄL då så måste man även äta pergotime.
Min fråga är om jag törs experimentera själv med Gestapuran en period, medan jag väntar på tid för gyn? Jag har en ask med katt p-piller hemma (och katten är steriliserad, så hon behöver dem inte). Det är Gestapuran 5 mg, men jag har förstått att man ska äta Gestapuran 10 mg, så det borde ju fungera om man tar två tabletter per dag. Det är bara 17 tabletter kvar, men tar jag en tablett första dagen så kan jag ta två tabletter per dag i 8 dagar, och min kropp borde väl inte kunna räkna så exakt på dagarna. Vad tror ni?????
Kan någon vänlig själ kontrollera innehållsförteckningen på det Gestapuran som ni fått utskrivet? På kattens p-piller står följande:
Medroxyprogesteron. acet. 5 mg
Lactos. monohydr.
Constit. q.s.
Hoppas på snabbt svar...