• Bergtuvan

Ni som älskar att gå till jobbet...vad jobbar ni med??

Jag måste byta jobb, jag känner mig understimulerad och får panik snart. Passar absolut inte att syssla med det jag gör idag.

Tyvärr är det ju inte så lätt att bara skaffa ett nytt jobb sådär men jag undrar ändå vad ni som älskar ert arbete gör för något. Känner att jag så hemskt gärna skulle vilja ha ett jobb som jag verkligen känner ngt för!!

• Svar på tråden Ni som älskar att gå till jobbet...vad jobbar ni med??
  • Mithera

Jag är studie- och yrkesvägledare på högstadiet. Älskar verkligen mitt jobb och tycker att det är superkul .

• Klasan

Jag doktorerar -forskar i historia, det är rätt jobbigt ibland men ändå mitt drömjobb!

• Kathrine

Läkare. Så stimulerande yrke men också otroligt krävande.

• Moomin

Journalist- bästa jobbet i hela världen Roligt, intressant och omväxlande...man vet aldrig vad som händer från dag till dag

Bara två bestående gåvor kan vi skänka våra barn. Det ena är rötter, den andra vingar.
  • Bergtuvan

Mmmm, hade tänkt att jag skulle få lite ideér om vad jag skulle kunna tänka mig att göra men det var bara jobb med lååång utbildning som ni hade. Kanske är sådana jobb som man älskar att gå till eftersom man brinner lite för det på ngt sätt om man nu valt att utbilda sig till det.

Hm, vill jobba med ngt kreativt, gärna med inredning där man får greja och fixa... men hur lätt är det då?

• Bergtuvan

Vill egentligen inte göra detta en dag till...

• Klasan

Du kanske kan satsa på att arbeta med sk. home styling? Det verkar vara rätt kul, och inom en växande bransch. Ett sådant arbete bygger väl dessutom mer på personlighet, smak och kreativitet än på utbildning? Det svåra är väl bara att skapa sig ett namn och en kundkrets..

Eller varför inte jobba med catering och festarrangering, om du dessutom är bra på att laga rolig, festlig mat?

Jag tror att man har mycket att vinna om man vågar tex starta eget och arbeta hårt i några år.

Jag hade tyckt att de ovannämnda jobben hade varit roliga iallafall, om jag var tvungen att byta..

• GULDHJÄRTA

Bergtuvan, vad jobbar du med? vad har du för utbildning?
    Det är så att roliga arbeten är det oftast med utbildning till, men det är kanske värt att studera om du kommer på vad du verkligen vill arbeta som.
    Roliga stimulerande arbeten utan utbildning, vet jag inte om det finns, i så fall med väldig stark konkurrens om jobben.

Själv är jag förskollärare, passar mig perfekt.

Svar på tråden Ni som älskar att gå till jobbet...vad jobbar ni med??