Hur länge pumpar ni ?
Ni som pumpar ut bröstmjölk, hur länge pumpar ni på varje bröst?
Jah har en elektrisk pump och pumpar 10-15min per bröst.
Ni som pumpar ut bröstmjölk, hur länge pumpar ni på varje bröst?
Jah har en elektrisk pump och pumpar 10-15min per bröst.
Jag har en manuell som man trycker för hand och pumpar så där 10 minuter totalt. men jag pumpar inte ur mer än ungefär 50-100 ml per gång!
Hej! Jag har en elektrisk pump och det tar ca 40 minuter för båda.
Först 10 min på det ena bröstet, sedan 10 min på det andra. Och därefter tar jag 10 min på det första och tillslut 10 min på det sista.
Jag pumpar bara 4 ggr per dygn och får då ut drygt 2 dl per pumptillfälle.
Jag pumpar så länge jag ser att det kommer mjölk, brukar pumpa ut ca 160-180 ml totalt/gång. tar ca 10 min / bröst
100 ml åt gången på båda brösten, på morgonen 250. har avent handpump. på kvällen blir det mindre drygt 40-60 ml. brukar pumpa på 15 max 30 min.
Vilken pump ska man köpa???
Märke????
Jag hyr min från SöS: Medela Lactina Select
Jag fick förlita mig enbart på pump när min son föddes. Läkaren sa till mig att för att öka produktionen skall jag pumpa minst 20 min på varje bröst. Men man kan aldrig töma bröstet helt med pump. Jag har en elektrisk medela pump och en handpump avent och jag ångrar bittert handpumpen. Den elektriska har fungerat otroligt bra för mig! När jag hade fått igång mjölkproduktionen så pumpade jag ut mellan 100 - 200ml från varje bröst var tredje timma.
Glömde säga att de sa även att jag skulle pumpa även om det inte kom något i 20 min eftersom det då stimulerade bröstet och mjölkproduktionen.
Ninni 17 Maj---> Jag har hört andra som rek. den medela..
Vart hittar man den? Finns det olika sorter?? Pris??
www.medela.se/S/se/breastfeeding/products/mini.php
Länken ovan visar bild på pumpen. Den heter Medela mini electric och är jätteenkel, smidig att ta med..helt enkel super..=)
Jag tror att babyproffsen har den till 700 kr.
Babyland i sthl har den till 575 kr.. Annars går det att beställa den på nätet!
Tack för tipset