• Anonym

Skriva att man kan få nystartsbidrag i jobbansökan?

Jag är sjukskriven och uppfyller villkoren för nystartsjobb.
    Tycker ni att jag ska skriva att jag uppfyller villkoren redan i mina jobbansökningar eller ska jag vänta tills jag eventuellt får komma på intervju med att säga det?

• Svar på tråden Skriva att man kan få nystartsbidrag i jobbansökan?
  • Anonym

Förhoppningsvis söker du inte arbete hos någon som inte kan räkna till 1 så en arbetsgivare kan själv räkna ut detta faktum.

• Anonym

Hur menar du?
    En arbetsgivare kan ju inte räkna ut själv att jag har rätt till nystartsbidrag om jag inte talar om det och införskaffar intygen till detta (det är alltså upp till mig som arbetssökande att fixa detta).
    Och jag undrar vad som är bäst, att berätta om det redan i min ansökan eller om jag ska vänta till eventuell intervju?

• lejone

Jag resonerade som såhär ( jag är åxå "kvalificerad" för nystartsjobb) : Om det hjälper mig att få ett jobb så nämner jag det i min ansökan.

Jag ahr ringt till olika ställen och nämnt i förbifarten att jag isåfall ( om de är intresserade) är aktuell för nystartsjobb.

• Anonym

Jag förutsätter att du inte tänker mörka att du varit sjukskriven/arbetslös mer än ett år, eller? Då vet man också att det ger rätt till nystarstjobb. Det är en generell regel som gäller alla, inte dig spesifikt.

Svar på tråden Skriva att man kan få nystartsbidrag i jobbansökan?