• Nina gravid sthlm

frysisar

Hej!!

vi skulle vilja ha ett litet syskon till våran son. har 8 stycken frysta ägg, men hur stor e chansen att de skall funka med dom 8? jag menar dom tappar väl kvaliten ju längre dom e i frysen el??? är de lika stor chans att det blir ett lika friskt barn som med ett färsk ägg??? nån som vet??? vi e ofrivilligt barnlösa, inget fel på nån av oss. de blir bara aldrig på den naturliga vägen.

• Svar på tråden frysisar
  • Mussebus

Det enda jag kan svara på är att dom tappar inte kvalite för att dom ligger något år längre. Sen är det ju inte säkert dom överlever upptiningen alls men det har inget med att göra hur länge dom har legat i frysen. Finns inget som säger att det skulle bli ett sjukt barn bara för att det har varit nedfryst.

• Michas

De spar ju bara frysisarna under 5 år, sedan så kasseras de.

Det finns inget som talar för sämre kvalité på frysisar. Det gäller bara för dem att överleva upptiningen, sedan så har de lika goda chanser till att växa & gro.

Vår frysis är helt perfekt Och om några månader tänker vi också norpa på några utav våra 9 återstående eskimåer så att Yann får syskon.

/ Micha

• längtan1984

vi blev gravida 2 ggr med frysta ägg tyvärr så slutade det med mf,men det funkade iallafall.

• saltlakrits75

Hej Nina!

Har inte hört nåt om att kvalitén blir sämre efter ett par år i frysen, man får ju inga garantier för att de klarar upptiningen!

Lycka till!

• Skorpan

De säger att kvaliten är lika god när man tinar dem som när man frös dem. Men jag vet inte om jag tror på det. Vi hade 11 ägg i frysen. Ett har dött under upptining och resten har vi använt till olika frysförsök, men inget har tagit sig hittills i alla fall. Nu har vi 6 ägg kvar i frysen. På mina två färskförsök blev jag gravid på båda två. Ett blev MF och ett resulterade i vår underbare son. Man blir väl skockfull till slut, men för egen del känns det som jag sätter större tillit till färskförsök än till frysförsök, men jag har ju bara min egen statistik att gå på.

Skorpan

Svar på tråden frysisar