• Margaret

Kläder efter förlossning

Ni som fött barn - har ni något bra råd för vad man ska ha på sig de närmaste veckorna efter förlossning?

Var det någon som inte använde BBs skjortor att föda i och vad använde ni i så fall?

• Svar på tråden Kläder efter förlossning
  • estevezz

Veckorna efter att sonen tittade ut så fick jag nog ha "mammabyxorna". Efter 8 veckor passade de vanliga igen. Snopet när jag tyckte att kilona formligen rasat då bebisen inte var i magen längre och de vanliga byxorna var på tok för små...

• Blå Flygare

Mammakläder. Mjuka tyger i topparna eftersom bröstvårtorna är skav-känsliga i början, och de ska vara lätta att dra upp över brösten. Många lånar makens t-shirtar, men jag tyckte bara de ramlade ner o var i vägen vid amning.

• Curlingmorsan

Jag bodde i min pyjamas och i mjukisbyxor och hoodtröjor.

Jag födde i BB´s skjorta men sen hade jag med mig min egen pyjamas som jag sov i.

• Jojo77

Jag hade mammakläder veckorna efteråt och köpte sedan lite nya kläder för jag kunde inte ha mina vanliga på 7 månader.

På förlossningen födde jag första gången naken och andra gången i nattskjorta man fick låna.

• MariaKsk88

Ett bra råd - köp INTE kläder några månader efter förlossningen!!! :P De blir sjukt stora lite senare. Jag hade på mig BBs skjorta på förlossningen men så fort jag kom upp till BB satte jag på mig mjukisbyxor, linne och munktröja. Så gick jag ett tag! :) Men jeansen satte jag på mig 2 dagar efter.. det var inte sådär jättetrevligt. ;)

• engla pengla

Det beror på jag kunde använda mina gamla kläder igen så jag hade kanske tur. men efter man har fött är det bra att ha något som inte sitter hårt i magen för man är väldigt öm.

• MarLe71

För mig var det mjuka mammabyxor de första veckorna..

Snittades så jag var jättekänslig just över magen det bara MÅSTE var nåt mjukt där.

• springhope

Stora mjukisbyxor med långt linne (love HM) och stora hoodtröjor blev det till å bo i ett par veckor. Köpt nåt mysigt för det är du värd efteråt! Lycka till!

• Axels och Annies mamma

Hade BB´s skjorta under förlossningen, bytte när vi kom till BB-avd. till mysbyxor och t-shirt. Fick på mig mina vanliga kläder när vi kom hem från BB.

• Knoppisar

Jag blev akutsnittad med nr2. Då var det extra viktigt med mjuka byxor som inte satt åt över såret. Efter första var det bara skönt att sätta på sig byxor som klämde in det lösa lite men inte när man är nysnittad. Denna gång ska jag köpa ett par lite snyggare mysbyxor och ta med till BB.

• Maddizen

på bb hade jag deras skjorta med ett pat egna pyjamas/mysbyxor. Tyckte det va skönt att ha deras skjorta när man skulle amma sen blev jag sjuk och hade jätte hög feber  dan efter lillen kom ut å då va det skönt att inte behöva ha sina egna tröjor att svettas ner.
    Första tiden efter förlossningen hade jag träningsbyxor med resår i midjan, kanon gott dom följer liksiom med i kroppens storlek när magen börjar försvinna

*** Casper mammas hjärta ***
Svar på tråden Kläder efter förlossning