• den söta häxan

täcke och kudde från jysk?

Är det någon som har handlat täcke och kudde till den lilla på jysk?
    Funderar på att göra det men är en aning osäker på om det är något att ha , tycker att alla täcken och kuddar ex. rätt start är så himla dyret det är ju så mycket annat man behöver också
    tacksam för svar

• Svar på tråden täcke och kudde från jysk?
  • den söta häxan

suck ingen som har köpt ett sådant set på jysk

• norgesessan

vi köpte på jysk, men det var i 02/03. täcket blev inte använt, bara en gallerfilt.

• norgesessan

köp flera kudder..sonen svättades så mycket att man fick byta ut dom hela tiden. andra sonen svettades inte..

• den söta häxan

Tack Norgesessan för ditt svar , jag har kollat runt lite efter Täck och Kudde men vet inte riktigt hur jag ska göra

• majlinsa

Är det någon skillnad på kudde och tänkte från jysk och rätt start? Ikeas är ju lite större än "normal" måttet

• Ahlise

Kudden som heter Healthline har jag hört många posetiva saker om. Har köpt en sån själv, även om det är 6månader kvar. Sen har de bra dunkuddar som är utvecklade för bäbisar.
    Samma sak gäller täckena. Finns både i dun och fiber som är utvecklade för bäbisar, dvs allergimässigt. Täcken tycker jag är svårt. Barn kan ju vara rätt varma av sig och behöver inte mer än en filt. Men vintertid kan det kanske vara bra.
    Så titta på deras dyrare täcken. Delfin och Healtline tror jag de kallas. Fråga personalen oxå. Ibland kan de vara duktiga på sånt... ibland inte. Värt att testa.

• tintin2

jag har köpt täcke och kudde på jysk men bebisen har inte kommit än :) köpte från Ikea förra gången och dom är på tok för stora för en liten bebis. täcket ser okej ut men kudden är på tok för tjock. iaf den jag köpte. så jag spar nog den kudden från jysk och använder en tunnare kudde bara :)

• norgesessan

vi köpte dunkudder, den blev helt platt när man tryckte på den...
    Är healtline den som är sydd en fyrkant i mitten? Vi köpte den till sonen nu när han fick jr. säng, for han fick jr. sängsät, och kuddvaret är samma storlek som babykudderna. Den blir inte lika platt, den är mer massiv..det är inte dun i den..

Svar på tråden täcke och kudde från jysk?