• Julianna

Kliande hudutslag av sköljmedel?

Hej!

Nu har min 2 åringa son fått prickar som kliar för andra gången inom loppet av 2 månader. Båda gångerha har han varit förkyld. Första gången sökte vi hjälp på vc och läkaren trodde det berodde på viruset. Fick Tavegyl mot klådan. Prickarna försvann efter 2 veckor. Nu är det alltså dags igen! Exakt samma på samma ställen.
    Båda gångerna har jag bytt sköljmedel. Slutat med det nya sköljmedlet båda gångerna när prickarna dök upp i fall att det beror på det.

Kan dom få kliande utslag av sköljmedel? Sitter de i i 2 veckor i så fall?

Nån som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Kliande hudutslag av sköljmedel?
  • Luddvar

Ja, jag själv är överkänslig mot vissa tvättmedel och reagerar med nässelutslag. Jag har tavegyl hemma som hjälper mot klådan . Men utslagen kan sitta i ett tag.
     Tvättade du om alla kläder du tvättat med sköljmedlet efter att han fått tavegylen?

• lilla my2

Jag är jättekänslig mot tvättmedel / sköljmedel, allt som sitter mot kroppen. Det kliar! Och om han samtidigt är förkyld så har han sämre motståndskraft

• Julianna

Jag har tvättat om kläderna, men prickarna och klådan är kvar. Han har haft dem i 4 dagar nu...men förra gången tog det 2 veckor så det är väl bara att vänta och se. Fler??

Svar på tråden Kliande hudutslag av sköljmedel?