• år78

kan jag prata med

min mormor som dog för 3 år sedan eller min bäte vän som dog för 13 år sedan
    hur går ja till väga då???

• Svar på tråden kan jag prata med
  • Johan

Det är jättesvårt att kommunicera själv med sina nära och kära, i alla fall upplever jag det när jag försöker, så jag skulle rekommendera att gå till ett medium. Vill du ändå försöka själv så skulle jag rekommendera att börja meditera. När du kommit en bit på vägen i dina mediationer så kan du meditera på att få kontakt med andevärlden. Lite kortfattat, men det var en kort fråga

• Johan

Du kan t.ex. googla, leta runt lite här på FL så har det diskuterats många medium. Bor du i närheten av Lidköping så är jag tränande medium (men det är sällan man möter lidköpingsbor här). Eller så kanske någon vänlig själv ser ditt inlägg här och svarar på det, eller så startar du ny tråd med rubriken "Medium i XXXstad?", så brukar man få svar

Läs gärna på om Cold Reading innan du går till ett medium om du inte är bekant med det begreppet:
    sv.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

• Beautie

Jag tror att både din mormor och din bäste vän alltid ser och hör dig. Vill du prata med någon av dom så är det bara prata och förr eller senare så får du nog ett svar eller ett form av tecken som svar.=)

• Lev som du lär

Jag instämmer med Beutie, lita till din intuition, varje gång du har en känsla för din mormor kanske det är hon som pockar på din uppmärksamhet, prata då högt eller i tanken till din mormor, lovar att de hör dig.

Sedan är det så att det är oerhört svårt att få kontakt med dem man vill ha kontakt med och får se det som en gåva om man gör det själv igenom drömmen eller via ett medium. Det är nämligen så att om anden gått över och inte har några budskap så kanske man aldrig får kontakt i levandes livet. Det har tagit mig 11 år att få kontakt med min mor via ett annat medium, fast jag är tränande själv.

Trösten jag kans skänka dig är att det finns otroligt många verkande duktioga och seriösa medium i Sverige så om du verkligen vill göra ett försök så försök och få en sittning med någon av dem.

MVH/annika

Svar på tråden kan jag prata med