• Baby on the way

Morfinspruta

jag har hört att man kan få morfinspruta i rumpan,är det bra.
    En bekant till mej tog de,hennes andra förlossning,hon tyckte att de va mycke bättre än EDA,och att hon rekomenderar mej de.Mitt första barn,första förlossning,och är så rädd för allt som har med förlossning att göra,och EDA oxå.att ta den i ryggen,usshh.
    NÅn mer som har tagit den här morfin sprutan som kan berätta hur de var???

• Svar på tråden Morfinspruta
  • markattan

har inga erfarenheter....men nog tycker jag det låter lite udnerligt med morfin under en förlossning?! Barnet borde ju bli omtöcknat med jue....hmm...

• Toadstool

Morfin i rumpan? Låter underligt.

• WimsA

Petidin spruta e det du menar, helt ok, men inte bättre än EDA i mitt fall, barnet böir påverkat, men man får motgift precis innan bebsien e på g ut!

• MiaL

vare inte ketogan då?
    brukar man få på låret, högt upp, typ på sidan av rumpan...

• Caliza

jag fick en morfinspruta under min förlossning. Men den var vara till för att jag skulle få vila o hämta krafter första natten....
    Inget hände med barnet....

• WimsA

Kolla mina papper nu, petidin är det, får man under förlossning, sen fick jag motgift 5 min innan han var ute.

Dock fick jag den i låret..

• Maybeth

Jag skulle aldrig ta det. Barnet blir påverkat och kan bli slött och t.o.m. få andningssvårigheter efter förlossningen. Läkemedlet ger inte heller smärtlindring till mamman utan man känner sig bara lullig. Jag har varit med om folk som har snedtänt på morfin/petidin och blivit helt förvirrade och borta.

• knodden och vi

Har tagit petidin med mina andra två förlossningar,det funkade på mig.Är man spänd o stretar imot så blir man avslappnad o kan hänga med i det som sker utan att motarbeta.Motarbetar man så gör det ont annars är det ju ingen direkt smärtlindring.

• knodden och vi

Kan även säga att barnen imitt fall inte påverkades,de var pigga o vakna o tog bröstet nästan direkt.

• Liten blir stor

Jag fick morfin (i låret dårå) och det hjälpte inte ett dugg mot värkarna utan gjorde mig bara helt borta i huvet + att sonen var slö i närmare 2 dygn efteråt. Och sen fick jag världens minnesluckor.

Svar på tråden Morfinspruta